اجساد بیماران کرونایی عامل انتقال ویروس نیست!

اعلام اسامی مشاغل پرخطر، مرگ چهار توله گرگ در فارس، تجمع دستفروشان مقابل شهرداری تهران، قتل به خاطر یک بطری الکل در هند، تکذیب معلول آزاری در بافق و ابتلای گسترده زندانیان آمریکایی به کرونا، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر اینکه اجساد مردگان عامل انتقال ویروس کرونا است، دریافت نشده و همچنین هیچ موردی دال بر اینکه شخصی در اثر تماس با فرد متوفی به ویروس کرونا مبتلا شده، گزارش نشده است.

چنین شایعه‌ای باعث شده تا در برخی از نقاط جهان با جسد افراد متوفی بر اثر ویروس کرونا برخورد توهین‌آمیزی شود و حتی خویشاوندان و نزدیکان آنها از حضور و مشارکت در مراسم کفن و دفن این اجساد از بیم مبتلا شدن به این ویروس اجتناب کنند.

در همین رابطه شنبه گذشته در دو روستا در کشورهای مصر و سودان اهالی این دو روستا از خاکسپاری دو فرد متوفی در اثر کرونا جلوگیری کرده و با نیروهای نظامی درگیر شدند. این موضوع باعث شد تا دانشگاه "الازهر" مصر با صدور فتوایی بر لزوم محترم شمردن جنازه متوفی تاکید کند.

اعلام اسامی مشاغل پرخطر

از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه فعالیت برخی مشاغل به غیر از مشاغل پرخطر در استان تهران آغاز می‌شود.

به گزارش رکنا، باتوجه به اطلاعیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند بخشی از واحدهای صنفی در استان‌ها از روز شنبه _۲۳ فروردین_ فعالیت خود را آغاز کردند و در استان تهران از تاریخ شنبه _۳۰ فروردین_ با هماهنگی ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا فعالیت برخی از واحدها آغاز خواهد شد.

در این بین واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پس از ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

لازم ذکر است که فروشگاه‌های سوپرمارکتی و بهداشتی و مواد شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نیستند و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

گفتنی است براساس مصوبه ابلاغی، رستوران ها و مراکز غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

در این اطلاعیه آمده است تمام واحدهای صنفی در سراسر کشور موظفند تا تاریخ‌های اعلام‌شده مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

مرگ چهار توله گرگ در فارس

لاشه توله گرگ ها در ارتفاعات کمر زرد روستای مهدی آباد مشاهده شد.

مجتبی شکرانه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در پی انتشار تصاویری از لاشه چهار قلاده توله گرگ در فضای مجازی، این یگان با همراهی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد به محل مورد نظر عزیمت کردند.

شکرانه بیان کرد: پس از بررسی منطقه برای یافتن لاشه ها، لاشه دو توله گرگ در ارتفاعات کمر زرد روستای مهدی آباد بیشتر یافت شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: با توجه به بررسی‌ها  از سن توله‌ها و شیرخوار بودن آن‌ها و همچنین مشاهده گرگ مادر، در همان حوالی بوسیله مردم به نظر نمی‌رسد که آن‌ها با طعمه سمی، مسموم شده باشند و احتمال آن می‌رود که تلف شدن، در اثر خفگی و ورود آب به لانه، در پی بارندگی‌های اخیر باشد.

وی افزود: با این حال همچنان این موضوع بوسیله کارشناسان شهرستان در دست بررسی است.

تجمع دستفروشان مقابل شهرداری تهران

تعدادی از دستفروشان تهران در اعتراض به وضعیت معیشتی شان و اجازه نداشتن به کار و فعالیت به خاطر کرونا مقابل ساختمان شهرداری اعتراض کردند.

این تجمع کنندگان که تعداد  آن‌ها به حدود ۵۰ نفر می رسید با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی شدند. پس از شیوع ویروس کرونا بازارهای روز و مکان های دستفروشی در تهران جمع آوری شد و پلیس اجازه دستفروشی در هیچ نقطه از پایتخت را نمی دهد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص این تجمع توضیح داد: خواسته دستفروشان به حق است ولی مرجع پاسخگویی به خواسته ها این تجمع کنندگان شهرداری تهران نیست.

غلامحسین محمدی ادامه داد: دستفروشی جزو مشاغل فصلی است و وضعیت این شغل در کل کشور دچار مشکل شده اما باید در نظر داشت که در این خصوص وزارت خانه های کشور، کار، رفاه و سازمان تامین اجتماعی مسئولیت دارند و باید راهکاری در مورد آن پیش بینی کنند.

وی درباره تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به دستفروشان که توسط شهرداری تهران توزیع می شود نیز گفت: در این خصوص لیستی از دستفروشان و افرادی که در مجموعه های بازارچه های فصلی فعالیت می کردند تهیه شده که قرار است پس از تایید این اسامی توسط معاونت های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری شهرداری تهران، این تسهیلات بین دستفروشان توزیع شود.

به گفته محمدی، هنوز این لیست نهایی تهیه نشده و این دو معاونت شهرداری تلاش می کنند تا لیست با کمترین خطای ممکن تائید شود.

قتل به خاطر یک بطری الکل در هند

پسر ۲۰ ساله هندی به جرم قتل دوست صمیمی اش دستگیر شد.

بر اساس گزارش پلیس، متهم طی یک درگیری با مقتول به خاطر یک بطری الکل با ضربات پی در پی چاقو به سینه اش او را به قتل رساند و بعد با تماس با اداره پلیس مدعی شد که فردی ناشناس دوست او را به قتل رسانده اما زمانی که ماموران به محل حادثه اعزام شدند متهم را به عنوان مظنون اصلی در صحنه حادثه دستگیر و تحت بازجویی قرار دادند که مجرم در بازجویی به قتل دوستش به خاطر مشروبات الکلی اعتراف کرد.

در حال حاضر مجرم به زندان منتقل شد تا به زودی جلسه دادگاهی اش برگزار شود.

تکذیب معلول آزاری در بافق

رییس اداره بهزیستی بافق  گفت: این رخداد در حال بررسی کارشناسی است و بررسی های اولیه این حادثه را اثبات نمی کند.

چند روز گذشته با انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه سر و صورت یک معلول از سوی افراد ناشناس دچار سوختگی شد که در این ماجرا چند نوجوان در یکی از خیابان ها با با پاشیدن برف شادی و روشن کردن کبریت باعث آسیب این توانخواه شدند.

محسن خوشگذران افزود: بهزیستی همواره در صدد حمایت از معلولان و مدافع حقوق قانونی آنها از مجاری قانونی است و در این مورد نیز تمام تلاش خود را انجام می دهد.

وی اظهار کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که این رخداد درگیری بین یک کودک با فرد معلول بود که خانواده کودک در صدد جلب رضایت خانواده فرد معلول هستند.

خوشگذران گفت: اینکه جامعه نسبت به رفتار با یک معلول حساسیت دارد و وقتی آسیب می بیند واکنش نشان می دهد برای بهزیستی که در خط مقدم دفاع از حقوق معلولان است بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این رخداد نیاز به بررسی های کامل تر کارشناسی دارد و نباید بدون اطلاعات کافی، از عنوان معلول آزاری و امثال آن استفاده شود و موضوع پس از روشن شدن ابعاد آن از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

ابتلای گسترده زندانیان آمریکایی به کرونا

شبکه سی‌ان‌ان در تازه‌ترین خبرها در این باره گزارش داد، میزان زندانیان مبتلا به کرونا در زندان‌های ایالت تگزاس به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به ۵۶۰۴۳۳ نفر و تعداد جان باختگان به ۲۲۱۱۵ تن، رسانه‌های این کشور درباره وضعیت زندان‌ها و همچنین اوضاع بحرانی نیویورک هشدار داده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها، با افزایش حداقل ۵۶۹۵ نفری ابتلا به ویروس کرونا در شهر نیویورک طی روز یکشنبه (دیروز)، تعداد مبتلایان در این شهر بحران زده به بیش از ۱۰۴۰۰۰ تن و تعداد تلفات به حداقل ۶۱۸۲ نفر افزایش یافت.

در ایالت نیویورک که بدترین وضعیت شیوع این بیماری در آمریکا را دارد، تاکنون بیش از ۱۸۹۰۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و صدها نفر هم روزانه جانشان را از دست می‌دهند.

از سوی دیگر خبرها حاکی است که هزاران نفر از پرسنل اداره پلیس نیویورک هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

زنده به گور شدن یک مرد در شمال تهران

ریزش دیواره یک زمین گودبرداری شده در جاده کن سولقان، منجر به مرگ کارگری جوان شد.

خبر ریزش آوار در یک زمین گودبرداری شده در ساعت ۱۲:۰۱ دیروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه ۷۴ را به همراه گروه امداد و نجات ۱۹ به محل حادثه واقع در جاده کن سولقان اعزام کرد.

با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که یک کارگر جوان از اتباع کشور افغانستان در یک قطعه زمین گودبرداری شده به عمق پنج متر مشغول به کار بوده که ناگهان بخشی از دیواره خاکی بر سرش فرو ریخته و در زیر آوار دفن شده است، به طوری که تنها بخشی از سر کارگر از زیر آوار مشخص بود و تمام بدنش در زیر انبوهی از خاک بود.

عوامل آتش نشانی بلافاصله اقدام به ایمن سازی محل کرده و در شرایطی که خاک سست دیواره محل گودبرداری شده احتمال ریزش داشت، اقدام به خارج کردن این کارگر از زیر آوار کردند که با تحویل وی به عوامل اورژانس مشخص شد که جان خود را از دست داده است.

اطلاع رسانی آتش نشانی تهران با تایید این خبر اعلام کرد که علت این حادثه در دست بررسی است و آتش نشانان پس از پایان عملیات محل را به عوامل انتظامی مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

کد خبر 418678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.