سالانه یکصد محل چاه جذبی در کرمان شناسایی و حفر می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: بنا بر برنامه‌ ریزی ها، سالانه حداقل ۱۰۰ محل برای ایجاد چاه جذبی در نقاط مختلف شهر شناسایی و حفر می‌شود که شهروندان نیز می‌توانند با مشارکت و اطلاع رسانی شهرداری را در این مسیر همراهی کنند.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر رفع آبگرفتگی و جمع آوری آب‌های سطحی معابر شهر کرمان در حال انجام است، با توجه به اینکه سال گذشته شهرداری چاه‌های جذبی زیادی را در سطح شهر حفر کرده و کانال کشی‌های متعددی نیز انجام شد، خسارتی به زیرساخت‌های شهری وارد نشده است.

وی افزود: روز گذشته با توجه به پیش بینی بارندگی  ها در سطح شهر و احتمال به وجود آمدن آبگرفتگی، شهرداری ۳۰ تانکر بزرگ، ۵۰۰ نیرو و ۵۰ پمپ سیار و ثابت را آماده کرده بود و ستاد بحران استانداری و معاون عمرانی استاندار، نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سپاه نیز دستگاه‌هایی با لجستیک سنگین را برای کمک به شهرداری به میدان آورده اند تا جمع آوری آب های سطحی به سرعت انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان تاکید کرد: نیروهای شهرداری در واحد خدمات شهری شهرداری کرمان و تمامی عوامل شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق پنج گانه در بخش‎های فضای سبز، تنظیف و خدمات شهری برای جلوگیری از آبگرفتگی و جمع آوری آب‌های سطحی بسیج شده اند.

نیکویی با بیان اینکه حجم آب‌های سطحی در منطقه یک و چهار شهری بیش از سایر مناطق بوده است، تصریح کرد: جمع شدن آب در مکان‌هایی که عمقی در حدود پنج تا شش سانتی متر دارد تنها موجب آبگرفتگی سطحی می‎شود، اما چنانچه عمق مکان ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر باشد، میزان آب جمع شده ممکن است موجب ایجاد خسارت شود، اما با وجود آبگرفتگی برخی مکان‌های شهری با این میزان عمق، شب گذشته خسارتی به منازل مسکونی و بافت تاریخی کرمان وارد نشد.

وی تاکید کرد: ۵۰۰ نیروی شهرداری به صورت ثابت وظیفه جمع آوری آب‌های سطحی را بر عهده گرفته‌اند و چنانچه میزان آبگرفتگی بیشتر شود، نیروهای واحد تنظیف نیز به این تعداد اضافه و به صورت ویژه به نقاطی که میزان آبگرفتگی بیشتر است، اعزام می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان افزود: این نیروها با پمپ‌ها و کفکش‌های سیار، جمع آوری آب‌های سطحی معابر و کوچه‌ها را به صورت ویژه‌ انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: شهرداری کرمان میزان آبگرفتگی کوچه‌ها، معابر، میادین و چهاره‌ها را بررسی می‌کند و بعد از اتمام بارندگی اقدام به حفر چاه‌های جذبی در نقاط مشخص شده می‌کند تا در زمان بارش‌های بعدی دفع آب‌های سطحی بهتر انجام شود.

نیکویی گفت: بنا بر برنامه‌ ریزی ها، سالانه حداقل ۱۰۰ محل برای ایجاد چاه جذبی در نقاط مختلف شهر شناسایی و حفر می‌شود که شهروندان نیز می‌توانند با مشارکت و اطلاع رسانی شهرداری را در این مسیر همراهی کنند.

کد خبر 418672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.