کشف دستکش‌های احتکار شده در اصفهان/سارق شیرآلات مدارس کشف شد

توقیف بیت کوئین‌های قاچاق و دستگیری سارقان شیرآلات مدرسه در نجف‌آباد، کشف دستکش‌های احتکار شده و الکل قاچاق در اصفهان و کشف ۱۰ هزار تخم مرغ غیر بهداشتی در آران و بیدگل از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدحسین باباکلانی، فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار کرد: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با اشرافیت اطلاعاتی دریافتند، فردی بدون داشتن مجوز های قانونی در یک کارگاه متروکه اقدام به استخراج ارز دیجیتال بوسیله تعدادی دستگاه بیت کوئین قاچاق  می کند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات تخصصی و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۹۰ دستگاه بیت کوئین خارج قاچاق  که به صورت غیر مجاز با تجهیز کابل های شبکه برق شهری در حال استخراج ارز دیجیتال بودندکشف شد.

سرهنگ "باباکلانی" ارزش بیت کوئین های مکشوفه را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بدون داشتن مجوزهای قانونی جرم است و  پلیس با کسانی که در این زمینه فعالیت غیر قانونی داشته باشند برخورد جدی و قاطعانه می کند.

کمک مؤمنانه پلیس "چادگان"به افراد بی بضاعت

سرهنگ ولی اروجی، فرماندهی انتظامی شهرستان چادگان اظهار کرد: به منظور لبیک گفتن به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده معظم و معزز کل قوا مبنی بر رزمایش کمک مؤمنانه در کشور، فرماندهی انتظامی شهرستان چادگان اقدام به تهیه بسته های مواد غذایی در قالب سبد خانوار و توزیع آن در بین افراد بی بضاعت کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۵ سبد خانوار توسط این فرماندهی تهیه شده است، گفت: این سبد ها شامل ارزاق و مایحتاج عمومی نظیر برنج، روغن، رب، قند و شکر، چای، مرغ و ... است که بسیاری از افراد بی بضاعت در شرایط ناشی از بیماری کرونا قادر به تهیه آن ها نیستند.

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان، این اقدام خداپسندانه را نتیجه روحیه معنویت و ایمان در بین کارکنان نیروی انتظامی دانست و افزود: نیروهای پلیس شبانه روز در خدمت مردم هستند و خدمتگزاری به مردم شریف و شهید پرور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

کشف ۲۳ هزار لیتر الکل متانول قاچاق

سرهنگ کامران ریاحی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه "اصفهان-نطنز" از یک مورد واژگونی کامیون کشنده "هوو" در این محور مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این خودرو حامل ۲۳ هزار و ۹۵۰ لیتر الکل متانول بود که ماموران انتظامی شهرستان نطنز نیز برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی های به عمل آمده توسط ماموران انتظامی شهرستان نطنز مشخص شد محموله این خودرو قاچاق است که به شبکه بهداشت شهرستان نطنز انتقال داده شد.

سرهنگ ریاحی ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که برای کسب سود مالی بیشتر اقلام مورد نیاز مردم را قاچاق یا احتکار کنند و سلامت جامعه را به خطر بیندازند برخورد قاطع وقانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

دستگیری برادران سارق خودرو و مغازه در کاشان

سرهنگ علی قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد سرقت خودروی پراید در سطح شهر کاشان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق شدند ۲ نفر سارق حرفه ای را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کنند .

سرهنگ قربانی افزود : طی بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال و قعطعات خودرو و مواد خوراکی و شوینده سرقت شده از سطح مغازه ها و سوپر مارکت های سطح شهر کاشان کشف کردند .

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طی بازجویی‌های اولیه بعمل آمده در پلیس آگاهی متهمان تاکنون به ۳ فقره سرقت خودرو و ۲ مورد مغازه در سطح شهر کاشان اعتراف و تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با گروههای مجرمانه در دستور کار جدی کارکنان این فرماندهی قرار دارد و از شهروندان درخواست کرد: جهت پیشگیری موثر در این زمینه، ضمن تجهیز خودرو و وسایل نقلیه به وسایل ایمنی، هرگونه موارد مشکوک را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف دستکش‌های احتکارشده در اصفهان

سرهنگ محمدرضا خدادوست، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: ماموران کلانتری ۳۳ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود از احتکار محموله ای از دستکش های لاتکس در یک باب مغازه متروکه مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با به دست آوردن اطلاعات لازم طی یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی از محل مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه ۲۷ هزار و ۵۵۰ جفت دستکش لاتکس احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: در این رابطه فردی که اقدام به احتکار این محموله کرده بود دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق شیرآلات مدارس نجف آباد

سرهنگ محمدحسین باباکلانی، فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت شیرآلات از مدارس در این شهرستان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ طی گشت زنی یک دستگاه موتورسیکلت سوار را رویت که در حال حمل یک گونی بوده که به محض رویت ماموران موتورسیکلت سوار با افزودن بر سرعت خود اقدام به فرا می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران بلافاصله وارد عمل شده و سارق را دستگیر کردند گفت: سارق مورد نظر دریک عملیات ضربتی دستگیر شد .

سرهنگ باباکلانی از کشف ۱۴ عدد شیر آلات مسروقه مدارس خبر داد گفت: متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد افزود: شهروندان به هشدارهای پلیس توجه نموده و در صورت تردد افراد مشکوک و ناشناس در حوالی مدارس ، مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۱۰ هزار تخم مرغ غیر بهداشتی در آران و بیدگل

سرهنگ علی اصغرمحمدی، فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل با اشرافیت اطلاعاتی خود دریافتند فردی در یکی از محله های شهرستان اقدام به نگهداری و توزیع تخم مرغ های غیر بهداشتی و فاقد مجوز می کند .

وی افزود: بلافاصله تحقیقات علمی و تخصصی در این خصوص انجام گرفته و پس از شناسایی محل سکونت متهم، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از منزل وی بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۵۵ کارتن شامل ۱۰ هزار عدد تخم مرغ که همگی فاقد گواهینامه بهداشتی بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل همچنین از کشف ۲ هزار  نخ سیگار خارجی قاچاق در این عملیات خبر داد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و عامل اصلی توزیع تخم مرغ های غیر بهداشتی دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص سرقت اطلاعات کاربران از طریق اپلیکیشن‌های جعلی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از شیوه‌های مهندسی اجتماعی به‌صورت تلفنی، پیامکی و یا بارگزاری محتوای جذاب در کانال‌ها و گروه‌های مختلف، سعی دارند اعتماد کاربران را به خود جلب کرده و در ادامه از آنان کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت:  شهروندان باید دقت داشته باشند در مواجهه با تبلیغات و آگهی‌های جذاب و وسوسه‌انگیز، کمی حساس‌تر بوده و با دقت بیشتری در این فضا فعالیت کرده و به راحتی فریب نخورند.

وی افزود: با توجه به اینکه با ورود اپلیکیشن‌ها به تلفن همراه، دیگر تلفن شما یک ابزار شخصی نیست و آنچه که در آن موجود است از جمله تمامی فایل‌ها و عکس‌ها و پیام‌ها قابلیت کپی دارند، بنابراین کاربران به هیچ وجه نباید اطلاعات شخصی خود را بر روی تلفن همراه نگهداری کنند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد:  اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی نظیر، ماهواره جیبی و صیغه‌یاب در هنگام نصب از همان ابتدا اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات گوشی را از کاربر می‌گیرند و امکان خطر سرقت اطلاعات کاربر وجود دارد، بنابراین کاربران در زمان نصب این اپلیکیشن ها توجه داشته باشند، درخواست هایی مبنی بر دسترسی به دیتای موجود در گوشی، فایل‌ها و موقعیت مکانی کاربر به او ارسال می‌شود که با تائید این درخواست‌ها، سازنده اپلیکیشن امکان دسترسی به این اطلاعات را خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان می بایست اپلیکیشن های بانکی را از بانک مربوطه و یا از مارکت‌های معتبر دریافت کنند و از دانلودکردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه ‌شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنند.

کشف ۴۰ هزار کیلو چوب جنگلی بلوط در خمینی شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی اطلاعات واصله مبنی بر وجود انبار چوب بلوط قاچاق و تولید زغال به صورت غیر مجاز، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود:مأموران این فرماندهی با هماهنگی مقام قضائی به همراه اکیپی از یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان با ورود به انبار با حجم زیادی از چوب بلوط که به صورت قاچاق از یکی از استانهای همجوار به این محل انتقال داده اند روبرو شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های اولیه از این انبار مقدار تقریبی ۴۰ هزار کیلو گرم چوب از نوع بلوط جنگلی به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: در این رابطه ۲نفر دستگیر وضمن تشکیل پرونده قضائی متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق از اولویت های پلیس است به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی، قاطعانه با اینگونه جرایم برخورد می کند.

کد خبر 418661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.