سیاری: با اتکا بر توان داخلی بر کرونا غلبه می‌کنیم

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: با استفاده از تجارب گذشته و اتکا بر دانش و توان داخلی و بها دادن به جوانان مطمئن باشید که می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، دریادار حبیب‌الله سیاری روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا همانطور که در زمینه‌های دیگر که تحریم بودیم و توانستیم بر مشکلات فائق بیاییم و حل کنیم دولت می‌تواند در زمینه مبارزه با کرونا با وجود تحریم‌های آمریکا و مشکلات کشور بر کرونا نیز غلبه کند، اظهار کرد: گسترش ویروس کرونا در دنیا نشان داد که هر کسی دنبال کار و منافع خودش است و آن کشورهایی که ادعا می‌کنند بسیار پیشرفته هستند، ماسک‌های کشورهای دیگر را در فرودگاه‌ها و بنادر از هم سرقت می‌کنند.

وی افزود: آمریکا با آن همه ادعا ماسک‌های خریداری شده دیگر کشورها را سرقت می‌کند و مردم این کشورها بخاطر کمبودها در فروشگاه‌ها همدیگر را کتک می‌زنند و برای تهیه مواد غذایی چگونه به فروشگاه‌ها حمله می‌کنند. این اتفاقات به ما نشان می‌دهد تمدنی که سران این کشورها مدعی داشتن آن هستند ظاهری است و زمانی که اتفاقاتی مانند گسترش ویروس کرونا و موضوعات این چنینی رخ می‌دهد همه چیز بهم می‌ریزد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در کشورمان و شرایط فعلی کشور تصریح کرد: با وجود تمامی تحریم‌ها و دشمنی دشمنان ملت شریف ایران که در این سال‌ها با تحریم و فشار اقتصادی معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند، آیا مسائل و اتفاقاتی که بعد از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و برخی دیگر کشورها رخ داد در کشور ما نیز رخ داد؟ به هیچ وجه.

سیاری عنوان کرد: ایران با وجود همه سختی‌ها و مشکلات در صورتی که برخی مردم در کشورهای به اصطلاح پیشرفته به جان هم افتاده و یا از هم فرار می‌کنند مردم شریف و غیور ایران باز هم فدای هم می‌شوند و انسانیت را رعایت می‌کنند. این گذشت و ایثار کادر درمانی و همه مردم شریف ایران در مقابله با کرونا که هرکسی در حد توان به میدان خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان آمده، نشان دهنده اصالت و هویت فرهنگی ملت ماست.

وی اضافه کرد: در موضوع مقابله با کرونا و دیگر مسائل و مشکلات پیش رو هیچ راهی جز دست گذاشتن روی زانوی خود نداریم، ما باید مانند دیگر حوزه‌ها به میدان عمل و خدمت رسانی به مردم عزیزمان بیاییم و همگان دیدن که به سرعت تولید ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، دستگاه تنفس مصنوعی، تخت بیمارستانی و نقاهتگاه تولید کنیم و منتظر دیگران نمانده و الحمدلله نیازی هم به کشورهای غربی و رفع تحریم‌های آمریکا نداشته باشیم.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که هیچ کسی بدون منت به ما کمک نمی‌کند، پس باید خودمان با استفاده از تجارب گذشته و اتکا به دانش و توان داخلی و بها دادن به جوانان و باور به اینکه ما می‌توانیم، اقدام کنیم و مطمئن باشید که می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم.

کد خبر 418651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.