آغاز بکار محدود ناوگان اتوبوسرانی مشهد از  اول اردیبهشت ماه

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: با تصویب شورای شهر مشهد خطوط اتوبوسرانی از اول اردیبهشت صرفا در خطوط محوری و BRT در دو نوبت با محدودیت ساعتی سرویس‌دهی خواهد کرد.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مجموع ۱۵۰ خطوط اتوبوسرانی مشهد ۲۵ خط از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با مصوبه شورای شهر مشهد فعال می‌شود.

وی افزود: ۲۵ خط اتوبوسرانی بیشتر در مسیرهای نقاط کمتر برخوردار شهر مشهد است که در دو نوبت صبح‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ و عصر از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ سرویس‌دهی خواهد کرد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در ۲۵ خط یاد شده تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مسافر جابجا می‌کند که برای کاهش ازدحام جمعیت ۴۰۰ اتوبوس از خطوط تعطیل به ناوگان ۲۵ خط فعال اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با نشانه‌گذاری در اتوبوس‌ها انجام می‌شود، گفت: ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای توقفگاه‌های اتوبوس‌ها انجام می‌شود، البته با توجه به اینکه رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار تاثیر بسیار دارد، از شهروندان تقاضا می‌شود نسبت به رعایت نکات بهداشتی در محل‌های عمومی توجه لازم را داشته باشند.

کاظمی ادامه داد: در بعضی از خطوط گیت‌دار امکان کنترل سوار و پیاده شدن اتوبوس ها به نسبت فضای اتوبوس وجود دارد تا اتوبوس ها با تعداد مسافر استاندارد حرکت کند.

وی با بیان اینکه خطوط قطار شهری همچنان تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعطیل است، اظهار کرد: برای پس از این تاریخ تصمیم‌گیری برای فعالیت مترو و اتوبوسرانی لایحه‌ای به شورای شهر ارائه و بر اساس تصمیم‌گیری نهایی اقدام می‌شود.

کد خبر 418610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.