برگزاری نمایشگاه آنلاین نیاز به زمان و فرهنگسازی دارد

یک مدیرگالری گفت: وزارت ارشاد و اسپانسر خصوصی بهترین گزینه برای حمایت از هنر است چراکه هنر نیاز دارد تا این بحران را پشت سربگذارد، وگرنه هنرمند زمانی که کسب درآمد نداشته باشد ناامید می‌شود و کار نمی‌کند و گالری زمانی که هنرمند نداشته باشد مخاطب هم ندارد و مسلما همه این ها به نابودی سرانجام می شود.

الناز رجبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هرسال بزرگترین نمایشگاه‌ ما "سیل" نام دارد که به معنای حراج است و پایان هر سال برگزار می‌شود، متاسفانه امسال با اتفاقی که پیش‌آمد به فکر برگزاری حراج آنلاین افتادم.

وی افزود: گالری‌هایی در تهران وجود دارد که نمایشگاه آنلاین برگزار می‌کنند و گالری ما اکنون برای اولین‌بار این کار را انجام داد و هنرمندان استقبال کردند.

این مدیر گالری ادامه داد: سعی شد در بهترین قالب ممکن در پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی این حراج را پیش ببریم ولی فروش زیادی نداشتیم چرا که در فروش اصلی خریدار اثر را از نزدیک و برروی دیوار می‌بیند اما در کل خوب بود.

رجبیان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه آنلاین همانند نمایشگاه فیزیکی پاسخگو نخواهد بود گالری اکنون در اینستاگرام و کانال تلگرامی به معرفی محصولات و غرفه‌های هنرمندان بازآرت پرداخت چراکه بخاطر شیوع کرونا نتوانستند آثارشان را عرضه کنند.

وی افزود: آن‌طور که باید و شاید فروش محصولات نداشتیم و این به عادت فروش فیزیکی برمی‌گردد و مخاطب زمانی که کار را از نزدیک ببیند ترغیب و علاقه‌مند می‌شود تا آن اثر را بخرد.

این مدیرگالری بااشاره به اینکه کنسرت آنلاین مخاطب خود را دارد، ادامه داد: نمایشگاه آنلاین چندبار باید رخ بدهد تا بستر سازی شود تا همانند نمایشگاه فیزیکی پاسخگو باشد چرا که نیاز به زمان و فرهنگسازی دارد.

رجبیان گفت: گالری اکنون و نگارخانه صفوی به شدت درحال ضرر است چراکه کار ما نیاز به حضور مخاطب دارد درست که به صورت آنلاین می‌توانیم نمایشگاه برگزارکنیم اما پایه برگزاری نمایشگاه حضور مخاطب درون نمایشگاه است.

وی افزود: برای زنده ماندن هنر نیاز به حمایت اداره ارشاد و اداره فرهنگ و هنر است، باید بسترسازی و چاره اندیشی صورت پذیرد چرا که نمی‌دانیم کرونا تا کی‌ ادامه خواهد داشت و این قضیه حل شود، هنرشغلی نیست که بتوان کامل آنلاین برگزار کرد.

این مدیرگالری خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد بهترین گزینه است که بتواند هنر را حمایت کند چرا که هنر نیاز دارد تا این بحران را پشت سربگذارد و یک سری اسپانسر خصوصی می‌توانند هنر را زنده نگه‌ دارند وگرنه هنرمند زمانی که کسب درآمد نداشته باشد ناامید می‌شود و کار نمی‌کند و گالری زمانی که هنرمند نداشته باشد مخاطب هم ندارد و مسلما همه این ها به نابودی سرانجام می‌شود.

کد خبر 418584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.