احداث ۲۱۰ مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی در سال‌جاری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در سال‌جاری ۲۱۰ مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به همت خیرین ساخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با محوریت بررسی برنامه‌های حوزه پشتیبانی برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱۰ مدرسه ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری با همت خیرین ساخته خواهد شد.  

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در استان‌های فاقد این مدارس احداث خواهد شد، افزود: ۶۴ مدرسه  در کشور شامل  ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اوتیسم به شکل الگویی جهت استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علی‌رغم تنگناهای مالی، در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۴۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در سال جاری ۳۰۰ قلم تجهیزات ورزشی، آموزشی و توانبخشی در اختیار حداقل ۱۰ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های سازمان، مناسب‌سازی مبتنی بر توانمندسازی مدیران، معلمان و جامعه است، اظهار داشت: سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارت‌های چندگانه در دستور کار قرار دارد و در سال جاری بیش از پنج هزار نفر از معلمان، اولیا، مدیران و کارکنان دستگاه‌ها آموزش خط بریل را فرا خواهند گرفت.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در سال جاری ادامه داد: این ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد و پوشش ۵۰ درصدی دانش‌آموزان استثنایی در آموزش‌های مجازی هدف‌گذاری شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جاری پوشش تحصیلی پیش دبستانی باید هشت درصد افزایش یابد، گفت: افزایش پوشش پیش دبستانی نیازمند مداخلات به هنگام و مشارکت همه معاونت‌ها به ویژه در شناسایی و جذب نوآموزان است.

وی با بیان اینکه طراحی، اجرا، ارزیابی، نظارت و بهبود عملکرد از اجزای برنامه‌ریزی است، اضافه کرد: نظام جامع برنامه‌ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، حسینی با تقدیر از شفافیت مالی معاونت  پشتیبانی سازمان و با تأکید بر اینکه حوزه پشتیبانی باید پشتیبان طرح ها و برنامه‌های سایر دوایر باشد، اظهار کرد: شفافیت در فعالیت سازمان‌ها بویژه در امور مالی و مسائل مرتبط با حوزه پشتیبانی می‌تواند به شیشه‌ای شدن سازمان کمک شایانی کند.

وی خواستار توجه جدی به ساماندهی نیروی انسانی شد و گفت: جذب، توزیع، نگهداشت، ایجاد انگیزه، ایجاد شرایط مشارکت و ارتقای نیروی انسانی از ابعاد مهم ساماندهی نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، افزود: توزیع کتب درسی، تجمیع جلسات در قالب شورای راهبری سازمان، جذب باقیمانده اعتبارات طرح سنجش و سرویس ایاب و ذهاب از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی حوزه پشتیبانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای شفافیت مالی باید همه قراردادهای سازمان از مسیر شورای مالی سازمان عبور کند.

حسینی با اشاره طرح‌های جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: طرح  گنجینه مدیریتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هدف استفاده از تجارب مدیریتی افراد شاغل و بازنشسته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جمله طرح‌های در دست تدوین است.

وی تاکید کرد: طرح دستگاه‌های حامی آموزش و پرورش استثنایی، طرح راهنمایان بالینی و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های غیر دولتی از دیگر طرح‌هایی است که در قالب برنامه در خواهند آمد.

کد خبر 418574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.