مرگ و میر مردان از کرونا دو برابر زنان است

یک فوق تخصص بیماری های ریه گفت: میزان مرگ و میر مردان مبتلا به کرونا دو برابر زنان است.

بابک امراء در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در اواخر اسفند ماه ابتلای بیماری حاد کرونا را در بین برخی از افراد شاهد بودیم که اکنون اکثر آن‌ها بهبود یافته‌اند، اظهار کرد: درصد بسیار کمی از افراد مبتلا به کرونا در اسفندماه هنوز در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می‌شوند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه با تاکید بر اینکه سلامت ریه برای مبارزه با کرونا امری ضروری است، ادامه داد: باید توجه داشت که نفس عمیق، بخور سرد و گرم و مصرف شیر تاثیر زیادی در عملکرد ریه ندارد و بهترین کار این است که از قرارگیری در فضای آلوده دوری کنیم تا بتوانیم ریه های سالم تری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تردد در شهرها منجر به بهبود شرایط و کاهش شیوع بیماری کرونا در کشور شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت میزان مرگ و میر مردان مبتلا به کرونا دو برابر زنان است، اغلب زنان به نوع خفیف بیماری کرونا مبتلا هستند.

امرا به سالمندان توصیه کرد: اگر دچار بیماری مزمن هستند باید از هر گونه مراوده با اطرافیان و تردد در شهرها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی کنونی با شیوع  بیماری کرونا ترس و اضطراب بیشتر مردم را آزار می دهد، گفت: هر سال با بروز بیماری آنفلوآنزا آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در جامعه بالا بود و مردم چندان دچار استرس نبودند. اما اکنون با شیوع ویروس کرونا در جامعه اضطراب و ترس از ابتلا به این ویروس در بین افراد بسیار زیاد شده است.

فوق تخصص بیماری های ریه تاکید کرد: باید بدانیم که ترس و استرس مشکلی را حل نمی کند و در واقع اضطراب بیش از اندازه شرایط زندگی را برای افراد بسیار سخت‌تر می کند. باید مردم  بهداشت را رعایت کنند، از خانه بیرون نروند و تماس با محیط و افراد آلوده به ویروس نداشته باشند.

کد خبر 418551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.