کره جنوبی برای صادرات محموله پزشکی به ایران مجوز گرفت

کره جنوبی می تواند بر اساس یک برنامه ویژه از ماه آینده میلادی صادرات کالاها و تجهیزات پزشکی را به ایران آغاز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"کره جنوبی برای صادرات محموله پزشکی به ایران مجوز گرفت

کره جنوبی می تواند بر اساس یک برنامه ویژه از ماه آینده میلادی صادرات این کالاها را به ایران آغاز کند.

وزارت خارجه کره جنوبی در تاریخ چهارم فروردین ماه اعلام کرده بود که با ایالات متحده و سایر کشورهای ذیربط در مورد ازسرگیری صادرات بشردوستانه کره جنوبی به ایران از طریق تراکنش های تجاری بر اساس تسویه حساب مبتنی بر وُن (واحد پولی کره جنوبی) در حال رایزنی است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است برای کمک به مقابله با کرونا در ایران، کره جنوبی به دنبال ایجاد سازوکار جدیدی برای داد و ستد با ایران، مشابه با کانال مالی سوئیس، است.

دولت سوئیس روز هفتم بهمن سال گذشته اعلام کرد که سازوکار بشردوستانه برای صادرات مواد غذایی و دارو به ایران از روز هفتم بهمن فعال شده است.

در گزارش یونهاپ به جزئیات برنامه ویژه صادرات کره جنوبی به ایران اشاره نشده ولی به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور آمده است که بر اساس مجوز دولت آمریکا، کره جنوبی مجاز به انجام برخی معاملات با ایران است، حتی اگر این معاملات از مشمول تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا باشد.

این دیپلمات کره ای همچنین گفته است در این برنامه ویژه، شرکت های کره ای تلاش می کنند با انجام مراقبت های لازم، کمک های انسان دوستانه حتماً به دست مردم ایران برسد."

کد خبر 418545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.