قیمت مرغ به نرخ واقعی‌ و منطقی نزدیک می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم مرغ خریداری شده برای شرکت پشتیبانی اموردام استان، قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده به نرخ واقعی و منطقی نزدیک تر شود تا مرغداران بیش از این متضرر نشوند.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از ایام عید نوروز حدود ۷۰۰ تن مرغ برای شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شد و پیش از ایام عید نیز حدود چهار هزار تن مرغ خریداری شده بود که این اقدامات باعث شد بازار مرغ تا حدودی اصلاح شود.

وی افزود: قیمت مرغ زنده در روزهای ابتدایی هفته گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ تومان رسید، به همین دلیل شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خریداری مرغ با قیمت هشت هزار و ۱۰۰ تومان کرد و مجوز صادرات برای ارسال مرغ به کشورهای همسایه نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد، با حذف عوارض صادراتی مرغ، قیمت این کالای اساسی در بازار اصلاح شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار در روزهای پایانی هفته گذشته به هفت هزار و ۱۰۰ تومان رسیده بود، تصریح کرد: پیشی بینی سازمان جهادکشاورزی، اتحادیه مرغداران و اتحادیه صنف کشتارگاه‌های استان این است که قیمت مرغ بالاتر می‌رود و به قیمت منطقی خود و نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار که ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است، نزدیک تر خواهد شد.

ایراندوست اضافه کرد: وضعیت بازار در حال حاضر مطلوب است و مشکلی از بابت تامین نیاز عمومی مردم در روند عرضه و تقاضا وجود ندارد.

وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده برای مرغداری ها از تابستان سال گذشته، هشت هزار و ۵۰۰ تومان بوده و به رغم افزایش نرخ تورم در سال ۹۸، ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی برای مرغ زنده تعیین نکرد. نرخ هرکیلوگرم گوشت مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور نیز باید ۱۲ هزار و ۹۰۰ باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری میان شرکت پشتیبانی امور دام و تعاونی اتحادیه مرغداران استان، خاطر نشان کرد: مرغ زنده با قیمت هشت هزار و ۱۰۰ تومان از مرغداری ها خریداری شده و به کشتارگاه ها تحویل می‌شود تا پس از کشتار و بسته بندی توسط شرکت پشتیبانی امور دام تحویل انبارها شود.

ایراندوست افزود: شرکت پشتیبانی امور دام با رعایت عدالت در میان مرغداری های استاندارد استان، میزان خرید مرغ زنده خود از این واحدهای تولیدی را میان همه آنها تقسیم می‌کند.

کد خبر 418542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.