برخی مسئولان سپاهان غیرحرفه ای رفتار کردند/ پخش زنده تغییرات بزرگ به وجود می آورد

الهام فرهمند متولد ۲۱ شهریور ۱۳۷۳ در فلاورجان ، فوتبالیست ملی پوش تیم وچان کردستان است. وی دانش آموخته رشته تربیت بدنی است و در اسفند ماه سال ۹۷ با فوتبالیست اصفهانی حسین پاپی ازدواج کرد. فرهمند با فوتسال ورزش را شروع کرد و لقب دیوید بکهام دختران ایران را یدک می کشد.

فرهمند با آینده سازان میهن نجف آباد وارد لیگ برتر فوتبال بانوان شد و سپس به تیم سپاهان پیوست، قبل از شروع شدن لیگ امسال با حواشی زیاد از سپاهان جدا  و به تیم وچان کردستان رفت. بخش اول گفت و گوی خبرنگار ایمنا با این فوتبالیست بانوان را در ادامه می خوانید:

چه شد که به فوتبال علاقه مند شدی؟

ده ساله بودم که با فوتسال وارد ورزش شدم و تا سال ۸۹ رشته فوتسال را ادامه دادم و علاقه ای به فوتبال نداشتم، بعد از دعوت شدن به تیم فوتبال زیر ۱۹ سال فوتبال، به شکل جدی و حرفه ای فوتبال را دنبال کردم.

فوتسال را در سطح استان بازی می کردم. فوتبال را از تیم ایرانیان نجف آباد شروع کردم که بعد از قهرمانی در لیگ دسته یک، به لیگ برتر صعود کردیم و پس از تغییر نام، به نام آینده سازان میهن در لیگ برتر حضور داشتیم. شش سال در تیم آینده سازان، دو سال تیم سپاهان و امسال نیز در تیم وچان توپ می زنم.

جدا شدنت به عنوان یک سپاهانی دو آتیشه از تیم سپاهان با حواشی زیادی همراه بود، اگر می شود در مورد این موضوع صحبت کنید.

غیر حرفه ای رفتار کردن بعضی از مسئولان باشگاه بر خلاف نام و آیین باشگاه باعث به وجود آمدن اتفاقاتی شد، یکی از این اتفاقات این بود که تیم با سرمربی گری سمیه شهبازی  بسته شده بود و ناگهان سرمربی تیم را عوض کردند! حواشی و اتفاقات دیگری هم بود که بهتر است توضیح ندهم و حرفی در مور آن ها نزنم.باشگاه سپاهان یک باشگاه بزرگ است و پوشیدن پیراهن این تیم برای همه افتخار بزرگی است ، من هم افتخار پوشیدن تیم سپاهان را برای دو سال داشتم و با وجود این که علاقه زیادی برای ادامه همکاری با باشگاه سپاهان داشتم، این اتفاق رخ نداد. غیر

حرفه ای رفتار کردن بعضی از مسئولان باشگاه بر خلاف نام و آیین باشگاه باعث به وجود آمدن اتفاقاتی شد، یکی از این اتفاقات این بود که تیم با سرمربی گری سمیه شهبازی  بسته شده بود و ناگهان سرمربی تیم را عوض کردند! حواشی و اتفاقات دیگری هم بود که بهتر است توضیح ندهم و حرفی در مور آن ها نزنم.

با توجه مشکلات اسپانسرینگ تیم وچان، در مورد شرایط این تیم در سال گذشته برایمان صحبت کنید.

کردستان برخلاف اصفهان، شرکت و باشگاه یا کارخانه های بزرگی ندارد که بتوانند اسپانسر تیم های ورزشی شوند، اما مردمی دارد که در کنار هم هستند و همدیگر را حمایت می کنند. در زمانی که اسپانسر قبلی توانایی حمایت از تیم را نداشت، یک نفر از دل مردم مهربان کردستان اسپانسر تیم شد و با حمایت خود اجازه نداد تیم منحل شود. بعد از حضور اسپانسر جدید شرایط تیم خیلی بهتر شد. بر خلاف اصفهان که سرمایه و منابع مالی زیادی وجود دارد در کردستان هم دلی و حمایت زیاد است و فصل خیلی خوبی در کردستان گذراندم.

حضور سمیه شهبازی به عنوان سرمربی تیم وچان تا چه میزانی برای رفتنت به این تیم موثر بود؟

طبیعتا خیلی موثر بود. قبل از این موضوع سرپرست تیم با من تماس گرفته بود و علاقه مند بودند که به وچان بروم. شهبازی در آینده سازان و سپاهان مربی من بودند و دوست دارم در کنار او بازی کنم زیرا از نظر فنی و اخلاقی شناخت خوبی نسبت به او دارم.

تفاوت بین تیم هایی که اسپانسر شخص دارند و تیم های باشگاهی را برایمان بگو.

تفاوت ها زیاد است. در باشگاه های بزرگ مسائل مالی، رفاهی و اخلاقی جداست و هر کس حیطه وظایف خود را دارد و کار سریع تر و بهتر پیش می رود. در باشگاه های بزرگ امکانات به نسبت بهتر است. در تیم هایی که اسپانسر یک شخص است تمام فشار ها و وظایف بر دوش یک نفر است و مدیریت کار ها سخت می شود.در باشگاه های بزرگ امکانات به نسبت بهتر است. در تیم هایی که اسپانسر یک شخص است تمام فشار ها و وظایف بر دوش یک نفر است و مدیریت کار ها سخت می شود.

با توجه به اختلاف شش امتیازی که با تیم شهرداری بم سرد نشین دارید، فکر می کنی اگر بازی ها ادامه پیدا کند می توانید قهرمان لیگ شوید؟

فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. یک باخت خیلی بد در خانه مقابل شهرداری سیرجان داشتیم که شرایط برای ما خیلی سخت شد. شهرداری بم تیم قدرتمندی است و در دو فصل گذشته بدون باخت بوده است. شهرداری بم تیمی نیست که امتیاز از دست بدهد. در صورت ادامه داشتن لیگ، به نظر من جایگاه های اول تا سوم جدول تغییری نمی کند.

لیگ را تا به اینجا چه طور دیدی؟

لیگ امسال خوب بود، اما فکر می کنم سال گذشته از نظر کیفیت لیگ بهتری داشتیم. سال قبل تیم سنندج مهره های خوبی داشت و می توان گفت یک تیم ملی جوانان کوچک به همراه چندین بازیکن با تجربه تیم ملی بازیکنان بزرگسالان بود. شهرداری بم مثل همیشه تیم قدری بود و تیم شهرداری سیرجان در دور قبل تیم پخته تری نسبت به امسال بود. تیم ایلام و ملوان نیز سال گذشته خیلی خوب بودند. مصدومیت های بدموقع گریبانگیر بازیکنان شد. تیم ملوان امسال سارا قمی و مریم ایراندوست را از دست داد که همه ایران تیم ملوان را نام مریم ایران دوست می شناسند. این اتفاقات باعث شد که تیم های قدرتمند لیگ کم تر شوند.

به نظرت چه اتفاقات و تغییر هایی حال لیگ بانوان را بهتر می کند؟

لیگ فوتبال بانوان هیچ پوشش رسانه ای ندارد و این مسیله باعث می شود که تیم ها از نظر اسپانسرینگ به مشکل بخورند. اسپانسر دوست دارد در قبال هزینه ای که برای تیم می کند دیده شود، اما وقتی این اتفاق نمی افتد اسپانسری به بخش بانوان نمی آید. مهم ترین مسئله از نظر من رسانه ای شدن و پخش فوتبال بانوان است که ما هر ساله در این باره صحبت می کنیم و تا الان تصمیم درستی گرفته نشده، تصمیمی که قرار است گرفته شود و ما هرکاری انجام دهیم دستم مان به جایی نمی رسد، قانون گذار باید قانونی تصویب کند تا پوشش های رسانه و پخش بازی داشته باشیم. بازیکن وقتی می داند بازی  زنده یا غیر زنده پخش می شود و خانواده اش و مردم ایران بازی را می بینند، سعی می کند کیفیت کار خود را بالاتر ببرد، همچنین مربی دانش فنی خود را ارتقا می بخشد تا تیم روانتری در جریان بازی داشته باشد و اسپانسر های بیشتری مشتاق به حضور در لیگ خواهند شد. با یک پخش تلویزیونی می توان تغییرات بزرگ و مثبتی در لیگ فوتبال و ورزش بانوان ایجاد کرد، این خواسته ماست که هرساله آن را طلب می کنیم، اما هیچ توجهی به آن نمی شود. با یک پخش تلویزیونی می توان تغییرات بزرگ و مثبتی در لیگ فوتبال و ورزش بانوان ایجاد کرد، این خواسته ماست که هرساله آن را طلب می کنیم، اما هیچ توجهی به آن نمی شود.

تعطیلی لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا تا چه حد روی آمادگی شما تاثیر گزار بوده است؟

من در خانه در حد انجام حرکات قدرتی با کمک کش ورزش می کنم و تمرینات هوازی ام بخاطر نبود جایی برای تمرین به طور کامل حذف شده است. در اصفهان جایی نیست که بتوانم به آنجا بروم و بدوم و ورزش های هوازی انجام دهم. اصفهان یک شهر صنعتی است مانند سنندج  و یا شهر های شمالی و  جای خلوت و بدون رفت و آمد ندارد که بتوان از آن برای تمرین استفاده کرد. افت بدنی ورزشکاران در این زمان، طبیعی است و تمام ورزشکاران به نحوی به آن دچار شده اند. اگر بگویند از دو روز دیگر لیگ ادامه پیدا می کند، نمی توانم حتی ۳۰ درصد توانایی بدنی و آمادگی قبل خود را در جریان بازی ها داشته باشم و نیازمند تمرینات و آمادگی های لازم برای برگشت به آمادگی خود دارم.

گفت و گو از: فاطمه شهسواری - خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 418536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.