۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
تداوم ضدعفونی شهر تالش

شهردار تالش گفت: شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا برای مقابله با آن به صورت شبانه‌روزی معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی کرده و این اقدامات تا قطع کامل زنجیره انتقال ادامه خواهد داشت.

شهرام غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در دوم اسفندماه سال گذشته مدیریت شهری تالش مانند سایر شهرهای استان گیلان ضدعفونی معابر شهری را با بکارگیری دو خودروی سبک و سنگین و یک تانکر حمل آب ۱۰ هزار لیتری آغاز کرد.

وی افزود: در این مدت دو اکیپ از نیروهای شهرداری با چهار اکیپ از خیران، شبکه بهداشت و درمان و سپاه ناحیه تالش، کلیه اماکن عمومی همچون ادارات، بانک‌ها، مراکز تجاری و درمانی این شهر را ضدعفونی کردند.

شهردار تالش اضافه کرد: مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز شهرداری تالش در این مدت توسط خیران، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و سپاه ناحیه تالش تامین شده است.

غنی‌زاده ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، پنجشنبه بازار و کلیه پارک‌ها، کمپ‌های مسافرتی، اماکن تفریحی ، اقامتگاه‌های گردشگری و طرح‌های ساحلی شهر تالش تعطیل شده است و در روز طبیعت نیز شهروندان با ستاد مقابله با شیوع کرونا همکاری بسیاری خوبی داشتند و در خانه ماندند.

وی افزود: روز جمعه _۲۲ فروردین‌ماه_ با حضور قرارگاه پدافند زیستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سپاه ناحیه تالش عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری تالش جهت مقابله و کنترل بیماری کرونا انجام شد.

شهردار تالش به کاهش ساعات کاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تالش به منظور کاهش تردد و حفظ سلامت رانندگان اشاره کرد و گفت: فرایند حمل و نقل به صورت شیفتی انجام می‌شود، تعداد تاکسی‌های فعال درون‌شهری کاهش یافته و ناوگان آن با درخواست سازمان حمل و نقل ضدعفونی می‌شود.

وی عنوان کرد: شهرداری یک دستگاه آمبولانس برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان شهید نورانی تالش مستقر کرده و کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری سپاه و با نظارت شبکه بهداشت و درمان و حوزه علمیه انجام می‌شود.

شهردار تالش افزود: مدیریت شهری تالش به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص راهکارهای پیشگیری از انتقال و مراقبت از شهروندان در مقابل ویروس کرونا، تاکنون حدود سه هزار بروشور توزیع کرده است.

غنی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری روی تمامی تابلوهای محیطی شهر بنرهای آموزشی رعایت توصیه‌های بهداشتی را نصب کرده و نکات آموزشی و اقدامات شهرداری در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا از تلویزیون شهری خصوصی پخش می شود و از شهروندان انتظار می‌رود، هنگام حضور در اجتماعات بهداشت فردی را رعایت کنند و از رهاسازی ماسک و دستکش یکبارمصرف در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه با کمک شهروندان، خیران و مسئولان، وضعیت شهر نسبت به روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا رضایت‌بخش است، گفت: اصناف تالش در این مدت همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتند و از دولت انتظار می‌رود از تمامی اقشار جامعه حمایت کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 418531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.