شهر باید به قرنطینه خانگی معلولان پایان دهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: معلولان در تمام سال نمی‌توانند در شهر حضور یابند و باید قرنطینه اجباری را تحمل کنند بنابراین ضرورت دارد نگاه ویژه‌ای به معلولان شود تا بتوانند به سهولت در شهر تردد کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین مهدیه سادات قافله باشی سخنگوی پارلمان محلی در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری که با دستورکار بررسی عملکرد شهرداری قزوین در خصوص مبارزه با بیماری کرونا برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم با تصمیم و تعجیل دولت مبنی بر فاصله گذاری هوشمند و عادی شدن شرایط در جامعه، شاهد اتفاقات ناگواری درهفته های آتی نباشیم.

وی با انتقاد از عدم حضور نماینده شورای اسلامی شهر در ستاد مبارزه با کرونا گفت: حضور موثر منتخبین مردم که امین و سخنگویان شهروندان هستند، دراین ستاد ضروری است تا بتوانند خواسته مردم را مطرح کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با وجود اتفاقات تلخ ناشی از کرونا همبستگی غیرقابل انکاری در میان آحاد مردم شکل گرفت که از جمله آن می‌توان به کارگاه‌های خیاطی تولید ماسک و گان پزشکی و ... توسط مردم به ویژه بانوان وارائه بسته های حمایتی به نیازمندان اشاره کرد.

وی بر ضرورت ایجاد شهر هوشمند اشاره کرد و ادامه داد: زمانی اینترنت و فضای مجازی تهدید به حساب می آمد ولی در این شرایط، زندگی و اقتصاد بر بستر آن گسترده شده است و درچنین شرایطی وجود بسترهای الکترونیکی و شهر هوشمند خود را نشان می دهد.

قافله‌باشی با تأکید بر ضرورت احداث المان مدافعان سلامت و نامگذاری یک خیابان در قزوین به نام پزشک، از شهرداری قزوین خواست روند این اقدام طولانی نشود و به منظور تقدیر از مدافعان سلامت هرچه سریع تر اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین دوران پسا کرونا را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: چه بسا دورانی که پس از این بیماری خواهد بود بسیار بدتر باشد، افسردگی شهروندانی که داغ عزیزانشان را دیدند اما نتوانستند اشک بریزند ازمهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که در بحث بیماری کرونا وجود دارد این است که تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این بیماری در روزهای اول مورد غفلت واقع شد که لازم است برای دوران پساکرونا مدیریت شود.

قافله باشی همچنین خواستار توجه ویژه به معلولان جامعه شد و گفت: همه ما دوران قرنطینه خانگی را تجربه کرده‌ایم این افراد در تمام سال نمی‌توانند در شهر حضور یابند و باید قرنطینه اجباری را تحمل کنند بنابراین ضرورت دارد نگاه ویژه‌ای به معلولان صورت گیرد تا بتوانند به سهولت در شهر تردد کنند.

کد خبر 418530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.