یک پیشنهاد و یک تهدید برای شهردار تهران

شهردار تهران برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقلی هشدار گرفت که طرح سوال او به صحن شورا بیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری در صفحه توییتر خود نوشت: "در مدیریت شهری حوزه‌های مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند و زمانی که تصمیمی برای حوزه ترافیکی شهر گرفته می‌شود و یا به تعبیر دیگر تصمیم نمی‌گیرند و عاقبت جای دیگری تصمیم گرفته می‌شود، فشار این‌گونه تصمیم‌گیری ها بر حوزه خدمات شهری بوستان‌ها، معابر، میادین منتقل گردد.

حوزه‌ای مانند حمل‌ونقل که خدمات عمومی و همگانی ارائه می‌دهد، باید با ظرفیت و توان حوزه خدمات شهری هماهنگ شود. هشدار می‌دهم که در وضعیت بحرانی کنونی اتفاقاتی در حوزه حمل‌ونقل درحال وقوع است که خلاف مسیر حرکت بخش یا کلیت شوراست و اینگونه عملکرد ممکن است به طرح سوال از شهردار منجر شود."

به گزارش ایمنا، از پیش از اجرای آزمایشی طرح رزرو صندلی‌های اتوبوس در تهران، اعضای شورای شهر به همراه رسانه‌ها و مردم واکنش‌های انتقادی نسبت به آن ابراز کردند. رئیس شورای شهر نیز در جلسه اخیر شورا مخالفت خود را در این رابطه اعلام کرده بود تا انتقادها نسبت به طرح‌های حمل‌ونقلی شهرداری افزایش پیدا کند.

فخاری در توییت دیگری نوشت: "واقعیت آن است تا قبل از اسفند ماه در دنیای دیگری زندگی می‌کردیم و برمبناهای دیگری بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را تعریف کردیم اما در شرایط فعلی بودجه با شرایط فعلی منطبق نیست و تقاضا از شهرداری این است که سناریوهای مربوط به آینده را ارائه کنند.

اعضای شورای شهر باید اطلاع داشته باشند بر اساس چه سناریوهایی بودجه شهری پیش خواهد رفت و با تقدیر از تغییراتی که در حوزه بودجه اتفاق افتاده و انتقاد ازحباب‌هایی که وجود دارد و برخی به آن اعتقاد دارند، تنظیم این سناریوها لازم است و هنوز سناریویی در این زمینه به شورا ارائه نشده است."

محمدجواد حق‌شناس دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در صفحه توییتر خود به شهردار پیشنهاد کرد: "هر روز در مورد کرونا با مردم صحبت گزارش آخرین وضعیت شه را ارائه دهد.

او در ادامه توییت زد: "نکته نگران کننده دیگ عدم شفافیت در ارائه آمارهاست، آمارهایی که توسط ستاد ملی ارائه می‌شود شفاف نیست. قبلا آمار مبتلایان استانی ارائه می‌شد حال با تجمیع آمار کشور، موجب سردرگمی شهروندان می‌شوند."

کد خبر 418528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.