سلحشور: تفاوتی میان وابستگی به شرق  و غرب وجود ندارد

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: شعارهای انقلاب بر پایه‌ حفظ استقلال کشور و عدم وابستگی به کشورهای خارجی بود، از همین رو تفاوتی میان وابستگی به شرق یا غرب وجود ندارد.

پروانه سلحشوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون واکنش سفیر چین به سخنان سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: درحال حاضر بعضی از کشورهای اروپایی قصد دارند از کشور چین شکایت کنند؛ زیرا این کشورها مدعی هستند چین آمار شفافی مبنی بر تعداد مبتلایان کرونا ارائه نکرده و با توجه به این موضوع سخنگوی وزارت بهداشت و درمان نیز همین مطلب را به صورت خیلی عام مطرح کرد. بهتر بود وزارت امور خارجه ایران به جای حمایت از سفیر چین در تهران، موضع گیری دیگری می کرد.

وی افزود: نیاز است در راستای منافع ملی تمامی نهادها واکنش یکسانی را در مواجهه با این نوع موضوعات داشته باشند، اما متاسفانه بین واکنش وزارت امورخارجه و وزارت بهداشت تفاوت‌هایی وجود دارد. در این مسئله منافع ملی و مردم ایران باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا ایران جزو چندین کشور نخست از لحاظ تلفات بیماری کرونا است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به دلیل رفتار و موضع نادرست سخنگوی وزارت خارجه به این وزارتخانه تذکر دادند؛ زیرا سفیر کشور دیگری در جایگاهی نیست که بتواند استقلال یک کشور را زیر سوال ببرد. بهتر بود سفیر چین توسط وزارت امور خارجه ایران احضار می‌شد.؛ لذا ضرورت داشت وزارت امور خارجه در راستای حفظ عزت و استقلال کشور، موضع محکمی در رابطه با این موضوع می گرفت.

سلحشوری تاکید کرد: شعارهای انقلاب بر پایه‌ حفظ استقلال کشور و عدم وابستگی به کشورهای خارجی بود، از همین رو تفاوتی میان وابستگی به شرق و غرب وجود ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری‌هایی که از برخی مسئولان علیه سخنان سخنگوی وزارت بهداشت و در حمایت از سفیر چین دیدیم، غیر قابل قبول است.

کد خبر 418511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.