۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
یک ونتیلاتور برای دو بیمار!

گروهی از مهندسان موفق شدند ونتیلاتوری طراحی کنند که می‌تواند به طور همزمان برای دو بیمار استفاده شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ونتیلاتور، دستگاهی است که عملیات تنفس را برای بیمارانی که به طور موقت یا دائم از مشکلات تنفسی رنج می‌برند، راحت‌تر می‌کند. به دلیل شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹، بسیاری از کشورهای جهان با کمبود این دستگاه مواجه هستند. بنابراین پیدا کردن راهی برای رفع این بحران، یکی از دغدغه‌های مهم مقامات کشورهای دنیا شده است؛ به همین دلیل چندین شرکت فناوری مانند اپل، تسلا و دایسون در حال طراحی و تولید دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمارستان‌ها هستند.

در حال حاضر گروهی از مهندسان موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه کرانفیلد انگلستان و دانشگاه اموری آمریکا، یک ونتیلاتور آمبوبگ طراحی کرده‌اند که قابلیت استفاده همزمان برای دو بیمار را دارد. آمبوبگ که نام دیگر آن بی وی ام (Bag Valve Mask) است، یک مخزن هوایی از جنس سیلیکون یا پلاستیک بوده که برای ایجاد فشار مثبت ریوی در شرایط پنوموتوراکس یا در تنفس مصنوعی هنگام سی‌پی‌آر استفاده می‌شود.

این دستگاه مجهز به شیر یک طرفه است که این امکان را فراهم می‌کند که کیسه هوا پر شده و خالی نشود. ونتیلاتور جدید ترکیبی از آمبوبگ‌ها و یک قطعه مکانیزه برای فشار دادن کیسه هوا و یک کنسانتره اکسیژن است. موضوع قابل توجه در مورد ونتیلاتور جدید این است که دو آمبوبگ آن به طور متناوب فشرده می‌شود؛ بنابراین قابلیت استفاده همزمان برای دو بیمار را داراست.

کد خبر 418507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.