توضیحات اوقاف اصفهان در خصوص دفن اموات  بیماری کرونا در امامزادگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان توضیحاتی را در خصوص دفن اموات در امامزادگان در بحران کرونا توضیحاتی را ارائه داد.

روح‌الله بیدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا دفن متوفیان مبتلا به این ویروس باید طبق پروتکل‌های بهداشتی نظیر انتقال با کاور، عدم باز کردن آن، عدم تحویل به خانواده متوفی، خطر انتقال بیماری به واسطه ارتباط بازماندگان با جسد متوفیان و دفن میت در عمق سه متری با نظارت مسئولان بهداشتی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه از آنجایی که اغلب امامزادگان اصفهان در بافت شهری قرار دارند و فاقد امکانات و شرایط لازم برای دفن فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا هستند، امکان دفن اموات را نداریم، افزود: طبق نامه شماره ۱۲۵۲۴۳۳ مورخ ۱۷ اسفند ۹۸ سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به همه ادارات استانی هر گونه دفن میت فوت شده ناشی از بیماری کرونا در این ایام در امامزادگان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه نامه ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه به ادارات شهرستان‌ها و همچنین هیئت امنای امامزادگان ابلاغ شده است، ادامه داد: اما باید توجه داشت که در این ایام خانواده برخی از متوفیان هیئت امنای بقاع متبرکه را تحت فشار قرار داده تا نسبت به دفن میت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین دفن میت در اصفهان در امامزادگان ناحیه دو اصفهان انجام می‌شود و هیئت امنای این امامزادگان در طول سال تحت فشار خانواده فوت شدگان قرار دارند، تصریح کرد: باید توجه داشت که در بحران کرونا ضمن احترام به میت و رعایت حال خانواده متوفی نسبت به توجیه آنها اقدام می‌کنیم حتی اگر از افراد ذی نفوذ و دارای شخصیت‌های حقوقی و حقیقی خاص باشند و در این زمینه هیچ فرقی بین شهروندان وجود نخواهد داشت.

بیدرام تاکید کرد: همه شهروندان توجه داشته باشند که مسئولان اداره اوقاف هیچ کوتاهی در تامین سلامت شهروندان نخواهد داشت و از خانواده متوفیان ناشی از بیماری کرونا درخواست داریم نسبت به سلامت مردم و پیشگیری از شیوع کرونا توجه داشته باشند و به باغ رضوان برای دفن اموات ناشی از این بیماری مراجعه کنند.

کد خبر 418473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.