امکان پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی/بازگشایی مترو در انتظار تصمیم مسئولان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: چنانچه کمیته حمل و نقل ستاد مبارزه با کرونا استان دستوری مبنی بر بازگشایی مجدد مترو ابلاغ کرد، شرکت مترو موظف به اجرای آن بر اساس پروتکل‌ها و برنامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند خواهد بود، در غیر این صورت مترو تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل است.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از اتمام فاصله ‌گذاری فیزیکی، با هوشمندسازی ایستگاه‌های مترو و انجام پروتکل‌های بهداشتی صادر شده از وزارت بهداشت و طی جلسات متعدد با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص راهکارها، خطوط مترو در آینده فعال می شود.

وی با اشاره به سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در شهر، تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در حال حاضر با افزایش ظرفیت سرویس‌دهی اتوبوسرانی شهر اقدامات لازم برای حفظ سلامتی شهروندان انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۵۹ خط اتوبوسرانی اصفهان فعال است و هنگام استفاده مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی داشتن ماسک و دستکش ضروری است.

وی با بیان اینکه اتوبوسرانی در روزهای تعطیل هیچ گونه سرویس دهی به شهروندان در شهر انجام نمی‌دهد، گفت: با توجه به اعلام ممنوعیت ترددهای بین شهری در راستای رعایت الزامات فاصله گذاری اجتماعی و حفظ سلامتی شهروندان، در خطوط حومه اصفهان تا اطلاع ثانوی به شهروندان سرویس‌دهی نمی‌شود.

امانی با تاکید بر اینکه فعالیت اتوبوسرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا توأم خواهد بود، گفت: مسافران اتوبوس ضمن رعایت موارد بهداشتی و استفاده  از ماسک و ضدعفونی دست ها، باید نسبت به رعایت فاصله یک و نیم متری با سایر مسافران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان حداکثر تعداد مسافر در تمامی سفرهای درون و برون شهری بیش از سه نفر در تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: به زودی پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد خوان راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 418460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.