رفع آبگرفتگی ۲۰ نقطه شهر در کمتر از یک ساعت

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: روز گذشته با شدت یافتن بارش باران و نبود تعادل بین ورودی و خروجی آب‌های روان در حدود ۲۰ نقطه سطح شهر مثل چهارراه‌ها آبگرفتگی ایجاد و با فعالیت اکیپ‌های ویژه در کمتر از یک ساعت برطرف شد.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان بارش‌ها روز گذشته در طول ۱۵ دقیقه بسیار شدید بود ظرفیت ورود و خروجی آب‌های روان به سپتینگ‌ها، جوی‌ها و دریچه‌های فاضلاب در معابر شهر نامتعادل شد و حجم آبگرفتگی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه برای رفع‌آبگرفتگی‌های احتمالی در هر کدام از مناطق ۱۵ گانه شهر بین پنج تا هفت اکیپ همراه با کارگران خدماتی فعال شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اتوبان‌ها و مسیرهای رینگ ترافیکی به هیچ عنوان آبگرفتگی ایجاد نشد.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: شدت بارش‌ها و نبود تعادل بین ورودی و خروجی آب‌های روان در حدود ۲۰ نقطه سطح شهر مثل چهارراه‌ها آبگرفتگی ایجاد کرد که به منظور تسریع و تسهیل در تردد شهروندان با فعالیت اکیپ‌های ویژه و استفاده از پمپ کف‌کش در کمتر از یک ساعت برطرف شد.

وی تصریح کرد: در نتیجه اقدامات پیشگیرانه انجام شده، آبگرفتگی‌های سطح شهر بسیار سطحی بود و در زیرگذرها و روگذرهای شهر، ترافیک روان و تردد خودروها بدون مشکل در حال انجام است.

ساکتی تاکید کرد: اگر در حد پنج سانتی‌متر آب جایی باقی بماند، آب جاری است، اما آبگرفتگی وقتی رخ می دهد که مسیری مسدود شود، البته با توجه به حجم بارش‌ها و میزان دبی ورودی و خروجی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، آب جاری و کم کم رفع خواهد شد.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نیروهای خدماتی در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری آمادگی لازم برای رفع پیامدهای هر گونه حادثه احتمالی را دارند.

کد خبر 418443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.