نتایج اولیه آزمایش "رمدیسیویر" روی بیماران کرونایی اعلام شد

نتایج اولیه آزمایش داروی "رمدیسیویر" روی ۵۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، اروپا و کانادا، نویدبخش بوده و ۶۸ درصد این بیماران بهبود یافتند.

به گزارش ایمنا، نتایج اولیه تست داروی "رمدیسیویر" روی بیماران بد حال مبتلا به ویروس کرونا رضایتبخش بوده است؛ این امر محققان را امیدوار کرده که "رمدیسویر"، نخستین درمان برای ویروس کرونا باشد. داروی مذکور توسط شرکت "گیلید ساینس"تولید شده است.

این بیماران به تنهایی قادر به تنفس نبودند، به طوری که نیمی از آن‌ها از دستگاه‌های ونتیلاتور مکانیکی و چهار نفر از ماشین‌های بای پس قلب و ریه استفاده می‌کردند. تمام این بیماران به مدت ۱۰ روز دوزی از داروی"رمدیسیویر" را دریافت کردند. پس از ۱۸ روز، ۶۸ درصد بیماران بهبود یافتند و ۱۷ نفر از ۳۰ بیمار که به دستگاه ونتیلاتور متصل بودند نیز از آن‌ها جدا شدند.

تقریباً نیمی از بیماران شرکت کننده در این تحقیق از بیمارستان مرخص شدند و ۱۳ درصد آن‌ها فوت کردند؛ نرخ مرگ و میر میان بیمارانی که به دستگاه ونتیلاتور متصل بودند نیز بالا بود، به طوری که ۱۸ درصد آنان فوت کردند.

"جانات گرین"، مدیر اپیدمولوژی مرکز پزشکی سدار سینای در لس آنجلس می‌گوید: با توجه به این اطلاعات نمی‌توانیم به نتیجه‌ قطعی برسیم، اما مشاهدات مربوط به گروهی از بیماران بستری شده که داروی "رمدیسیویر" را دریافت کردند، نوید بخش بوده است؛ البته برخی محققان نسبت به این نتایج تردید دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 418431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.