از تجربه شورای شهر در مهارشیوع کرونا استفاده شود

رئیس شورای شهر تهران از ستاد مقابله با شیوع کرونا درخواست کرد که در تصمیمات خود برای مدیریت بحران کرونا در تهران از تجربیات و تخصص شورای شهر نیز استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه) در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با بیان اینکه از روز گذشته دو سوم کارمندان ادارات روزانه در محل کار خود حاضر می‌شوند که باعث ازدحام جمعیت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد شد، اظهار کرد: از هفته آینده با آغاز فعالیت اصناف این تردد در سطح شهر افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل شیوع کرونا حصور در حمل‌ونقل عمومی است، افزود: در مورد شیوع پاندمی کرونا نگرانی جدی وجود دارد و با آغاز ماه رمضان و تضعیف سیستم ایمنی شهروندان روزه‌دار این نگرانی بیشتر نیز خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران از ستاد مقابله با کرونا درخواست کرد که در تصمیمات خود برای مدیریت کرونا در تهران از تجربیات و تخصص شورای شهر نیز استفاده کند.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری نیز برنامه‌های ویژه خود برای ماه رمضان و متناسب با شرایط خانواده‌های داغداری که نتوانستند مراسم ترحیم برای فوت شدگان ناشی از کرونا برگزار کنند، طرح‌ریزی کنند.

هاشمی با اشاره به موضوع رزرو اتوبوس های پایتخت خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها برای حمل‌ونقل عمومی نبوده و از قدیم وجود داشته است؛ هرچند من خیلی موافق اجرای این طرح نبودم اما مانند تاکسی‌های اینترنتی سعی دارند این ظرفیت را برای اتوبوس‌ها نیز ایجاد کنند که اطلاعات دقیقی در خصوص جزئیات اجرای آن ندارم.

کد خبر 418425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.