۲۶.۵ درصد عامل شیوع بیماری کرونا مربوط به حمل ونقل عمومی است

شهردار شیراز گفت: با علم به این موضوع که ۲۶.۵ درصد عامل شیوع بیماری کرونا مربوط به حمل ونقل عمومی است، فعالیت این ناوگان ظلمی به مردم است چرا که کاهش تقاضای سفر مستلزم پیاده‌سازی سیاست های دیگری است که ارتباطی با مدیریت شهری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور شامگاه شنبه ۲۳ فرودین ماه ۹۹ در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری با موضوع «حمل و نقل عمومی دغدغه اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند»، اظهار کرد: از روز دهم اسفندماه سرفاصله‌های زمانی حرکت مترو در شیراز کاهش یافت به طوری که آمار جابجایی روزانه ۱۲۰ هزار نفر مسافر، روز بیستم اسفندماه سال گذشته به ۲۰ هزار نفر در روز کاهش یافت و ۲۱ اسفندماه مترو تعطیل شد.

وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی شیراز با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال بود که در یک فاصله زمانی ابتدا به ۷۰ درصد، سپس ۵۰ درصد و در نهایت به ۳۰ درصد کاهش یافت و روز ۲۲ اسفندماه تعطیل شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه اتوبوس و متروی این شهر همچنان تعطیل است، تصریح کرد: شیراز در بین کلانشهرهای کشور کمترین میزان شیوع ویروس کرونا را داشته که این موضوع در نتیجه هماهنگی مدیریت شهری، مدیریت درمان، مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه ها به خصوص همراهی مردم است.

وی تاکید کرد: موافق فعالیت حمل ونقل همگانی شهر در این شرایط نیستیم و معتقدیم سلامت شهروندان نسبت به هر چیزی ارجحیت دارد، بنابراین اگر مباحث اقتصادی مطرح شده باید چاره آن را در جای دیگر داشته باشیم.

اسکندرپور گفت: با علم به این موضوع که ۲۶.۵ درصد عامل شیوع بیماری کرونا مربوط به حمل ونقل عمومی است، فعالیت این ناوگان ظلمی به مردم است چرا که کاهش تقاضای سفر مستلزم سیاست های دیگری است که ارتباطی با مدیریت شهری ندارد.

وی ادامه داد: شیراز در مرحله صعودی منحنی قرار گرفته و هر تصمیمی مبنی بر آغاز به کار فعالیت حمل ونقل عمومی آسیب جدی وارد می‌کند.

کد خبر 418415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.