شبی که ذوب آهن ریاض را به گریه انداخت/الهلال و ذوب آهن لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ + خلاصه بازی

ذوب آهن که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته بود، در یک بازی دشوار در استادیوم خانگی الهلال بالاخره موفق شد این تیم را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب آهن پس از طی مسیری دشوار با هدایت منصور ابراهیم‌زاده در لیگ قهرمانان آسیا پا به نیمه نهایی گذاشت و با الهلال روبرو شد. ذوبی‌ها در دیدار رفت در فولادشهر با یک گل حریف قدرتمند عربستانی خود را مغلوب کردند اما این پایان کار نبود برای گرفتن جواز حضور در فینال آن‌ها باید ۹۰ دقیقه دیگر مقابل چشمان هزاران هوادار الهلال باید مقاومت می‌کردند.

بازی را الهلال هجومی آغاز کرد و در بیشتر لحظات مسابقه توپ و میدان را در اختیار داشتند. حملات سریع و خطرناک مهاجمان گران قیمت این باشگاه متمول ذوب آهن را به شدت تحت فشار گذاشته بود اما سیوهای بی‌نظیر شهاب گردان دست الهلال را از جبران نتیجه رفت کوتاه کرده‌بود. در حالی که سبزپوشان اصفهانی عقب نشسته بودند، در دقیقه ۶۷ ارسال زمینی محمدرضا خلعتبری با دفع ناقص مدافع الهلال همراه بود و ایگور کاسترو مهاجم فرصت طلب ذوب آهن از این اشتباه نهایت استفاده را برد و ذوب آهن را بر خلاف جریان بازی پیش انداختند.

این اتفاق شیرازه الهلال را از هم پاشاند زیرا این تیم برای جبران نیتجه حالا باید سه گل می زد و حدود ۳۰ دقیقه وقت داشت اما موفق نشد حتی یک گل بزند تا گاندوهای اصفهانی برای اولین بار طعم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را بچشند. شادی خاص بازیکنان ذوب آهن پس از پایان بازی و ترک استادیوم توسط هواداران و چهره‌های خاص عربستانی که به استادیوم فهد ملک بودند از قاب‌های ماندگار شبی بود که نماینده ایران ریاض را به آتش کشاند. گفتنی است این دیدار با حضور ۶۷ هزار هوادار آبی‌پوش الهلال برگزار شده‌بود.

نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ (دیدار برگشت)

استادیوم: ملک فهد ریاض

تاریخ برگزاری: ۲۸ مهر ۱۳۸۹

الهلال ۰-۱ ذوب آهن

کد خبر 418408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.