۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کرونا بهانه اتحاد هندو و مسلمان شد

مسلمانان هندی مسافت دو کیلومتر و پانصد متر را به صورت پیاده با تابوتی حامل زنی با آیین هندو سپری کردند تا جنازه را با احترام تمام در آرامگاه دفن کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی اعمال مقررات سفت و سخت دولت هند حمل و نقل در بسیاری از نقاط کشور ممنوع شده است و مردم حق خروج از خانه‌های خود بدون دلایل مجاز شده را ندارند. در این میان، تصاویر و ویدئوهای زیادی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که حاوی حمل تابوتی بر شانه‌های مسلمانان هندی به سمت آرامگاه است. گزارشات حاکی است که زنی میانسال و مبتلا به مرض رعشه که با پسر خود در شهر ایندور واقع در ایالت مادایا پرادش در هند زندگی می‌کرد، در دوران قرنطینه کووید-۱۹ جان خود را از دست داد.

متاسفانه خویشاوندان این زن به دلیل بسته شدن ورودی‌های شهرهای هند نتوانستند خود رابه موقع برای دفن وی برسانند و به همین دلیل، همسایه‌های مسلمان او تصمیم گرفتند مراسم تشییع جنازه را با احترام تمام بر عهده بگیرند.

از آن جا که تردد خودروها در داخل شهر ایندور ممنوع شده است، همسایه‌های مسلمان زن متوفی به وسایل حمل و نقل دسترسی نداشتند و در نتیجه متحد با هم به صورت پیاده تابوت زن را در آرامگاهی که در دو کیلومتر و ۵۰۰ متری محل زندگی آنان قرار داشت، دفن کردند. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از مراسم تشییع زن هندی نشان می‌دهد که مردان مسلمان در حالی که برای حفظ جان خود از ابتلا به ویروس کرونا ماسک بر صورت و دستکش در دست داشتند، تابوت حامل جنازه زن هندو را به سمت آرامگاه حمل می‌کردند.

 این افراد سعی کردند تمام آیین و تشریفات کفن و دفن را برای همسایه خود بجا آورند و در مصاحبه با گزارشگران خدمت به زنی که تمام دوران همسایگی خود را با مهر و عطوفت با آن‌ها سر کرده است، را وظیفه دینی خود دانسته‌اند. بسیاری از مردم در سراسر دنیا، با دین و آیین متفاوت، این اقدام مردان مسلمان هندی را مورد تکریم و تحسین قرار داده‌اند و آن را نوعی اقدام بشر دوستانه و صلح مذهبی تلقی کرده‌اند که می‌تواند در میان مردم با هر دین و اعتقادی رخ دهد. بسیاری از منتقدان نیز گسترش ویروس کرونا را بهانه‌ای برای متحد شدن مردم در سراسر دنیا دانسته‌اند و همگان را به کمک به همنوعان، به خصوص همسایه‌های نیازمند و آسیب‌پذیر خود دعوت کرده‌اند.     

کد خبر 418399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.