۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
افزایش ۲۰ درصدی ترددها در رشت

شهردار رشت گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند ۲۰ درصد افزایش ترددها در رشت را شاهد بودیم و ناوگان حمل و نقل با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعال بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر حاج‌محمدی شامگاه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۹ در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری با موضوع «حمل و نقل عمومی دغدغه اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند»، اظهار کرد: در شهر رشت اقدامات پیشگیرانه از روز دوم اسفندماه سال گذشته آغاز و انجام شد.

وی افزود: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند ۲۰ درصد افزایش ترددها در رشت را شاهد بودیم و ناوگان حمل و نقل با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعال بود.

شهردار رشت با بیان اینکه صندلی اتوبوس‌های شهر علامت‌گذاری شده تا فاصله لازم بین مسافران برای مقابله با کرونا برقرار شود، ادامه داد: با توجه به فرهنگ بالای شهروندان، پروتکل های بهداشتی در این شهر بخوبی رعایت شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رانندگان تاکسی با دریافت همان کرایه قبل، دو نفر مسافر را در صندلی عقب سوار می‌کنند و ناظران سازمان حمل ونقل شهرداری بر نحوه سوار کردن مسافران تاکسی نظارت کافی دارند.

حاج‌محمدی با بیان اینکه شهر رشت بیش از شش هزار تاکسی و ون در اختیار دارد، گفت: تعداد ناوگان اتوبوسرانی این شهر بسیار کم است به طوری که تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس داریم که از این تعداد فقط ۵۰ دستگاه فعال است که جوابگوی نیاز شهروندان نیست.

وی تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده باید حداقل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر رشت تردد و نسبت به جابجایی شهروندان اقدام کند.

کد خبر 418397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.