روزی که یدالله سحابی در اتاق امام زار زار گریه کرد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا ، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

امام خمینی با احترام درباره دکتر یدالله سحابی صحبت می کردند

بهزاد نبوی،  عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که اواخر دهه ۵۰ معاون اجرایی نخست‌وزیر در دولت‌ شهید رجایی بود و سابقه وزارت در دولت دوران جنگ را نیز دارد در بیان خاطراتی از دیدارهایش با امام خمینی (ره) به جماران می گوید:  من امام را، نظیر بسیاری از مردم، از سال ۴۱ و از طریق وسایط ارتباط جمعی، شناختم اما با ایشان هیچ ارتباط تشکیلاتی و سیاسی نداشتم و تا دو ماه پیش از پیروزی انقلاب هم زندان بودم و طبعا جزو آنهایی هم نبودم که به پاریس رفته باشم. بعد از پیروزی انقلاب هم در ارتباطم با ایشان یا از طریق دیدارهای کوتاه اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و یا دیدار مسئولان دولتی با ایشان بود. هرگز با ایشان دیدار خصوصی نداشتم. وی با بیان اینکه ده دوازده دیدار با امام داشتم، اینگونه روایت می کند: مهمترین آن، دیدارهایی بود که به اتفاق شهید رجایی به حضور امام می رسیدیم و خودم به تنهایی هیچ وقت درخواست ملاقات با امام نکردم چون ضرورتی نمی دیدم البته نمی دانم اگر درخواست می کردم هم می پذیرفت یا نه! در یکی از دیدارهایی که همراه شهید رجایی با امام داشتیم، در جریان مذاکرات برای امضای بیانیه الجزایر بود.در آن ملاقات حضرت امام به شهید رجایی و من گفت که «سعی کنید این مساله حل شود» ما گفتیم تلاش می کنیم در چارچوب مصوبه مجلس حل شود. ایشان گفت چند روز پیش دکتر یدالله سحابی اینجا آمده بود و در گوشه اتاق (اشاره کرد به گوشه اتاق) ایستاده و زار زار گریه می کرد و می گفت اینها - یعنی مایی که مسئولیت مذاکرات را داشتیم - نمی خواهند این ماجرا حل شود. امام تاکید کردند که سعی کنید این ماجرا حل شود. احساس من این بود که آن موضع مرحوم یدالله سحابی موثر بوده است. ضمنا امام خیلی هم با احترام درباره ایشان صحبت می کرد.

نمایندگان در مجلس قرنطینه خواهند شد؟

بهروز نعمتی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه هفته گذشته تعدادی از نمایندگان پیشنهاد داده بودند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وکلای ملت تا پایان مجلس دهم در داخل ساختمان پارلمان در قرنطینه باقی بمانند، گفت:  این پیشنهاد نمایندگان در یکی از جلسات هیئت رئیسه بررسی شد.پس ازبررسی این موضوع در جلسه هیئت رئیسه قرار بر این شد تا از نمایندگان رای استمزاجی اخذ شود و در صورت موافقت نمایندگان شرایط قرنطینه در پارلمان فراهم شود اما با رای گیری که از نمایندگان به عمل آمد آنها با این پیشنهاد مخالفت کردند.  طی تصمیمی که در هیئت رئیسه مجلس گرفته شده جلسات مجلس به صورت مداوم تا اوایل خرداد ادامه خواهد داشت و سپس مجلس یازدهم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. قرار است در روزهای آینده در جلسه هیئت رئیسه نیز درباره زمانبندی جلسات علنی پارلمان و میزان ساعت های برگزاری آن بحث و تبادل نظر کنیم.

معین: مردم دیگر تحمل دعوای سیاسی و جنگ قدرت مسئولان را ندارند

مصطفی معین وزیر علوم دولت سید محمد خاتمی درباره اما و اگرها بعد از رفع کرونا می‌گوید: «علیرغم یکدست شدن تیپ فکری و سیاسی نمایندگان مجلس که حاصل یک انتخابات استصوابی است، پیش بینی من تشدید تنش میان دولت و مجلس و کشیده شدن آن به سطح رسانه ها و جامعه در حدود دو سال باقیمانده دولت روحانی نیست» او ضمن آنکه امیدوار است بحران کرونا نقش آتش بس را در اختلافات فعلی ایفا اکند این را هم می گوید که«مردم ما دیگر حوصله و تحمل دعوای بین جناح های سیاسی و یا جنگ قدرت مسئولان را ندارند و اعتنائی هم به آنها نمی کنند. »

ورود فراکسیون کارگری به موضوع تعیین دستمزد کارگران در سال ۹۹

سید حسین نقوی حسینی با انتقاد از  مصوبه شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد کارگران اظهار کرد: شرایط کارگری در سال جاری بسیار سخت است، بیماری و ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و تهدید مشاغل کارگری برای جامعه کارگری خسارات زیادی داشته است. قطعاً باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کمک سازمان برنامه و بودجه و مجلس برنامه‌ریزی جامعی برای جامعه کارگری داشته باشند. در شرایطی که با تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی کارگران بیکار شده اند شورای عالی کار  دستمزد حداقلی را برای کارگران در نظر گرفته که رقم بسیار پایینی است، سوال این است چطور می‌توان با حقوق حدود دو میلیون تومان زندگی را ولو برای دو نفر اداره کرد؟  انتظار می رود در این شرایط دولت و دستگاه‌های مربوطه در شورای عالی کار تجدید نظر کرده و حتماً این رقم را ارتقا دهند و گرنه جامعه کارگری خسارات زیادی می بیند.  فراکسیون کارگری مستمرا این موضوعات را پیگیری می‌کند و آقای محجوب به عنوان رییس این فراکسیون در جلسات حضور دارد.

کد خبر 418333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.