آماده باش دوباره مدیریت بحران اصفهان برای کنترل سیل/ ۳۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی خسارت دید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده باش دوباره ۳۴۰ اکیپ امدادی ابن ستاد در استان برای مقابله با سیل احتمالی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: بارش باران و تگرگ، رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید مناطق شمال، شرق و مرکز استان به ویژه خوروبیابانک، اردستان و نطنز را فرامی گیرد از این رو ۳۴۰ اکیپ از نیروهای امدادی و ستاد سیل مدیریت بحران در فرمانداری ها، شرکت آب منطقه ای، شهرداری ها، هلال احمر، راهداری، پلیس راهور و فوریتهای پزشکی برای پیشگیری به حالت آماده باش درآمدند.

وی با بیان اینکه احتمال سرریز سد زاینده رود و طغیان رودخانه زاینده رود وجود ندارد، افزود: با وجود این خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و محافظت از مزارع و باغات، سازه های گلخانه ای، تابلو ها و داربستها در برابر باد شدید، باران و تگرگ ضروری است.
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت لایروبی کانالها و زهکش های مزارع و باغات برای پیشگیری از خسارت سیل، توصیه کرد: مردم در شهرستان هایی که احتمال وقوع سیلاب وجود دارد از تردد و یا چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی، دره ها و دامنه کوهها خودداری کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: بر اثر ناپایداری های جوی، بارش باران و تگرگ در سه روز اخیر محصولات سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات دچار سرمازدگی و خسارت شده است؛ همچنین بارش ها به ۱۴۵ واحد مسکونی، ۲۲ کیلومتر از راهها و ۲۰ رشته قنات و چاه آب کشاورزی خسارت وارد کرد.

کد خبر 418318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.