اعتبارات مقابله با گرد و خاک کرمان کجا هزینه می‌شود؟

نماینده استان کرمان در شورای عالی استانها گفت: مردم شرق استان مانند ریگان و فهرج، روز خود را با طعم گردوخاک شروع می‌کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها مهرداد امینی‌زاده اظهار کرد: آلودگی هوا و وجود ریزگردها چند روزی است مهمان سفره مردم استان کرمان شده به نحوی که دیروز شاخص آلودگی شهر کرمان ۲۸ برابر حد مجاز بود.

وی افزود: این مشکل درحالی است که مردم این استان مانند سایر نقاط کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز تعدادی از هم استانی‌های ما به این ویروس مبتلا و گاها جان خود را از دست می‌دهند.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استانها تصریح کرد: با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، در زمان گردوغبار هر فرد مبتلا متوسط ۶.۶۲۴گرم گردوخاک وارد ریه خود می‌کند که می‌تواند باعث بروز مشکلات تنفسی، آسم، آلرژی و مرگ کودکان زیر یک سال شود.

وی ادامه داد: امروز نیز مانند اکثر روزهای سال، مردم شرق استان مانند ریگان و فهرج، روز خود را با طعم گردوخاک شروع کردند و میزان آلایندگی در روز ۲۱ فروردین‌ماه فهرج ۹۰ برابر حد مجاز گزارش شده است.

امینی زاده با بیان اینکه براساس مطالعات جدید سازمان حفاظت محیط زیست، این استان بیشترین سطح غبارخیزی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: آیا استان از نظر اعتبارات و تخصیص آن هم، رتبه اول را دارد؟ اگر جواب مثبت است کجا هزینه می‌شود و اگر جواب منفی است مقصر این کوتاهی کیست؟چرا برخورد نمی شود؟

وی اضافه کرد: از همکاران عزیزمان در شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان صدای مردم و مطالبه گران حقوق مردم درخواست دارم در این خصوص پیگیر مطالبات مناطق خود از طریق مراجع مربوطه باشند و گره از مشکلات مردم باز کنند.

کد خبر 418299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.