واکنش عیاری به حاشیه‌های نامه سینماگران برای آزادی امامی + عکس

کیانوش عیاری، کارگردان با سابقه سینما که یکی از امضا کنندگان نامه درخواست آزادی با وثیقه سید محمد امامی به رئیس قوه قضاییه بود، درباره این نامه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته یکی از سایت‌های خبری با انتشار متن نامه‌ای خطاب به سید ابراهیم رئیسی حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد. در این نامه از رئیس قوه قضاییه خواسته شده بود تا با درخواست آزادی سید محمد امامی موافقت شود. امامی از تهیه کنندگان سینما و شبکه نمایش خانگی ایران بود که در کارنامه خود تهیه کنندگی سریال "شهرزاد" و سرمایه گذاری در بسیاری دیگر از پروژه‌ها را دارد.

در ابتدای سال گذشته و همزمان با  جریان افتادن پرونده بانک سرمایه، نام سید محمد امامی به عنوان متهم ردیف اول بارها تکرار شد و از همان روزها بود که عبارت "پول‌های کثیف" وارد حوزه سینما شد. در پرونده‌های اقتصادی مختلف مشخص شد که بسیاری از مفسدان اقتصادی با سرمایه گذاری در سینما و نمایش خانگی، از این راه برای پولشویی استفاده می‌کردند.

با این حال از همان‌ روزهای ابتدایی دستگیری امامی، بسیاری از سینماگران به این اتفاق اعتراض و حمایت خود از وی را اعلام کردند. در همان زمان هم بسیاری از مخاطبان از هنرمندانی که در پروژه‌های با سرمایه گذاری امامی حاضر بودند خواستند که دستمزدهای خود را بازگردانند و به طور کلی این پرونده از ابتدا حاشیه‌های زیادی داشت.

از شب گذشته و با انتشار نامه هنرمندان به رئیس قوه قضاییه برای آزادی موقت‌ امامی بار دیگر حواشی به اوج رسید. در بین امضا کنندگان این نامه اسامی چون کیانوش عیاری، محمدحسین مهدویان، نرگس آبیار، پیمان قاسم خانی، احمد مهران‌فر، سعید قطبی زاده، تینا پاکروان و نسیم ادبی دیده می‌شود و در کل ۴۶ سینماگر این نامه را امضا کردند.

اکنون کیانوش عیاری درباره امضا این نامه توضیحی را در حساب اینستاگرام خود نوشته که به این شرح است: 

((بنا بر حواشی ایجاد شده در خصوص امضای نامه به ریاست محترم قوه قضاییه، لازم دانستیم توضیحاتی در این خصوص ارائه دهی:

تعدادی از همکاران ما مدتی پیش طی نامه ای از آیت الله رییسی ریاست محترم قوه قضاییه درخواست کردند با توجه به شیوع بیماری کرونا  نسبت به آزادی موقت( به طور مثال تودیع وثیقه) سید محمد امامی موافقت کنند. این نامه که توسط تعدادی از دست اندرکاران سینما و تلویزیون امضا شده بود، به دست ما هم رسید. نامه ای که صرفا با نیت انسان دوستانه و با هدف فراهم شدن شرایط آزادی موقت یکی از تهیه کنندگان سینما و نمایش خانگی نوشته شده بود. ما نیز مثل بقیه امضاکنندگان نامه برای این که قدمی در راه کمک به یکی از هم صنفی‌هایمان برداریم این نامه را امضا کردیم.

 بر همگان  واضح و مبرهن است که نه ما در مقام قضاوت ننشسته ایم و نه کسانی که بدون هیچ سند و مدرکی و تنها بر اساس شنیده هایشان اصرار بر گناهکار بودن وی دارند. بنابراین واقفیم تشخیص این امر تنها بر عهده قوه قضاییه است و بس .

 امیدواریم با در نظر گرفتن شرایط بحرانی و ملتهب این روزها او نیز به عنوان یک شهروند ایرانی مانند بسیاری دیگر از زندانیان بتواند از آزادی موقت برخوردار شود تا در آینده و پس از مهار شیوع کرونا به پرونده اش رسیدگی شود و از آنجا که به شرایط ویژه این روزها آگاهیم امید که  هرچه زودتر شاهد این اتفاق باشیم.))

کد خبر 418290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد US ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 0
    جناب عیاری محترم، اگر شما در مقام قضاوت نیستید، پس نمی توانید آقای امامی را بی گناه تشخیص دهید، در ضمن اگر هیچ سند و مدرکی مبنی بر گناهکار بودن ایشان وجود نداشت ، نه ایشان در بازداشت بود و نه پرونده ای علیه ایشان در قوه قضاییه وجود داشت، بهتر است با انکار بدیهیات، به شعور مخاطب خود توهین نکنیم. محتوای غیرمنطقی این نامه حتی صدای اعتراض خانم حکمت را هم درآورد.