آغاز بکار ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری پسماند

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از جمع آوری مجدد پسماند خشک همراه با رعایت همه پروتکل های بهداشتی از امروز _شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۹_ خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها جمع‌آوری پسماندها به روال سابق برگشته است، اما عملیات پردازش و تفکیک پسماندها در مراکز سازمان تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال با توجه به شرایط ویژه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا بر شهر حاکم شد، فعالیت‌های جمع‌آوری پسماند خشک با هدف حفاظت از سلامت نیروهای انسانی فعال در این عرصه و شهروندان، متوقف شده بود.

وی افزود: از امروز فعالیت ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک با توجه به مدیریت نسبی شرایط، درخواست‌های مکرر شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و همچنین ضرورت جمع آوری جداگانه پسماندهای خشک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده بار دیگر آغاز شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر تنها جمع‌آوری پسماندها به روال سابق بازگشته، اما عملیات پردازش و تفکیک پسماندها در مراکز سازمان تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به ساعت فعالیت ایستگاه های بازیافت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک در شهر، گفت: از این پس ساعات فعالیت ایستگاه‌های بازیافت از ساعت هشت صبح الی ۲۰ شب، ساعات فعالیت غرفه‌های بازیافت صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵ الی ۱۸ و ساعت کاری خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک از ساعت هشت صبح تا ۱۷ بعدازظهر خواهد بود.

صادقی تاکید کرد: این تصمیم در راستای رفع دغدغه های شهروندان در زمینه مدیریت پسماند خشک و تماس های مکرر با سامانه ۱۳۷ و جلوگیری از دفن حجم بالایی از پسماندهای خشک گرفته شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: همکاری لازم را با عوامل مدیریت پسماند خشک داشته باشند و ضمن تلاش برای کاهش میزان پسماند تولیدی، پسماندهای خشک را پس از جمع‌آوری در منزل به ایستگاه‌های بازیافت و یا خودروهای جمع آوری پسماند خشک تحویل دهند.  

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمام عوامل اجرایی در بخش‌های جمع‌آوری پسماند خشک در ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند و علاوه بر آن ایستگاه‌ها و خودروها روزانه به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.  

کد خبر 418267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.