تداوم بارندگی‌ها در اصفهان تا پایان اردیبهشت/ نفوذ موج سرمای شدید شایعه است

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با رد شایعات مبنی بر نفوذ توده هوای بسیار سرد به کشور و استان در هفته جاری، گفت: بارش های مطلوب بهاری تا پایان اردیبهشت کمابیش پدیده غالب جوی استان به ویژه در نیمه غربی، شمالی و جنوبی اصفهان خواهد بود.

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با رد شایعات مبنی بر ورود توده هوای سرد  سیبری به کشور و استان اصفهان، اظهار کرد: سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ای این موضوع را به کلی تکذیب کرد و در این باره نگرانی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه هفته پایانی فروردین ماه پدیده جوی خاصی را در استان نخواهیم داشت، افزود: امروز بارش های مطلوبی در خوروبیابانک و مرز استان سمنان پیش بینی می شود؛ همچنین در نیمه جنوبی و شرقی استان اصفهان نیز وزش باد شدید و توفان لحظه ای پدیده غالب است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بارش های رگباری بهاری را تا پایان اردیبهشت ماه در منطقه زاگرس مرکزی و استان اصفهان شاهد خواهیم بود؛ عمده بارندگی ها در ساعات بعد از ظهر و شب و در مناطق غرب، شمال و جنوب استان از جمله فریدن و فریدونشهر، کاشان، نطنز و سمیرم رخ خواهد داد.

حاجی بابایی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین دو تا سه درجه سردتر می شود، ادامه داد: زرین شهر با دمای ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و برزک با دمای دو درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. 

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اصفهان، گفت: بیشترین بارش ها به ترتیب از برزک با میانگین ۲۱ میلی متر، سمیرم با میانگین ۱۹.۳ میلی متر، بادرود با میانگین ۱۷ میلی متر، فریدونشهر با میانگین ۱۶.۳ میلی متر، نطنز با میانگین ۱۲.۹ میلی متر، آران و بیدگل با میانگین ۱۰.۵ میلی متر، گلپایگان با میانگین ۹.۷ میلی متر و کاشان با میانگین ۹.۴ میلی متر گزارش شده است.

کد خبر 418262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.