۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
برای شکست کرونا مجازی تفریح کنید

معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان که یکی از بخش‌های فعال این سازمان در نوروز هر سال بود، امسال و در مقابل مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا، فعالیت‌های خود را به فضای مجازی برده تا شهروندان اصفهانی در روزهایی که مجبور هستند در خانه بمانند از ورزش و تفریح غافل نشوند.

به گزارش ایمنا، حبیب‌اله ناظریان، معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار کرد: پیش از فرا رسیدن عید نوروز و زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، به ادارات زیرمجموعه معاونت ورزشی تفریحی سازمان اعلام کردیم که متناسب با این شرایط برنامه‌ریزی و برنامه‌های خود را تدوین کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا وب‌سایت vcci.ir  با عنوان فرهنگسرای مجازی، توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری طراحی شده که هر سه معاونت سازمان برنامه‌های خود را ذیل آن طراحی و اجرا می‌کنند.

ناظریان با تأکید بر اینکه تمام این برنامه‌ها برای شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است، افزود: مدیران و معاونان سازمان تأکید دارند که پس از برطرف شدن مشکل ویروس کرونا، برنامه‌های سازمان مانند گذشته در تمام ابعاد و متناسب با نیاز همه شهروندان پیش‌بینی شود اما تا زمانی که مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه هستند در تمام ابعاد فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره برنامه‌های اداره تفریحی این معاونت گفت: 100 کلیپ صوتی از جمله قصه‌گویی و 20 کلیپ تصویری کتاب‌سازی مخصوص کودکان،10 کلیپ تصویری آموزش بازی در خانه به همراه 50 پوستر آموزش بازی جهت انتشار در فضای مجازی طراحی و تهیه شده تا کودکان و نوجوانان بتوانند این بازی‌ها را با اعضای خانواده در منازل خود انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه "بازی با هیچ" تصریح کرد: مسابقات رباتیک و جشنواره ساخت اسباب‌بازی به صورت مجازی و همچنین مسابقه دومینو به صورت خانوادگی برای منازلی که حیاط دارند و منازل آپارتمانی طراحی شده است.

ناظریان با تأکید دوباره بر اینکه تمام برنامه‌های آموزشی و جشنواره‌ها به صورت مجازی اجرا می‌شود، بیان کرد: تمام اماکن ورزشی وابسته به شهرداری همچنان تعطیل بوده و تا ابلاغ دستورالعمل جدید ستاد مبارزه با کرونا تعطیل خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه برای هفته اصفهان و مناسبت‌های پیش رو چه تمهیداتی اندیشیده شده است، اضافه کرد: برای هفته اصفهان نیز برنامه‌هایی بر اساس مدل فعلی و به صورت مجازی در دست اقدام داریم.

ناظریان درباره نقش ورزشکاران اصفهانی برای فرهنگ‌سازی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و مبارزه با بیماری کرونا گفت: ورزشکاران در تمام دنیا محبوب قلبها هستند؛ به خصوص پیشکسوتان و ورزشکارانی که در رشته خود قهرمان المپیک، جهان و آسیا هستند لذا سخنان آنها بر مردم بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه می‌بینم که آحاد مردم یکدیگر را به رعایت مسائل بهداشتی تشویق می‌کنند لذا امیدوارم همه شهروندان با رعایت این نکات از نعمت سلامتی برخوردار باشند.

کد خبر 418255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.