۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
همکاری گوگل و اپل برای شکست کرونا

دو شرکت اپل و گوگل قصد دارند با همکاری یکدیگر یک سیستم ردیابی کروناویروس ایجاد کنند.

به گزارش ایمنا، شرکت‌های اپل و گوگل در تلاش هستند تا بتوانند به افراد اعلام کنند که آیا در نزدیکی افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند یا خیر. این دو شرکت اعلام کردند که در حال تهیه یک سیستم جدید برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید-۱۹ هستند که به کاربران کمک می‌کند تا داده‌ها را از طریق انتقال "بلوتوث کم انرژی" (Bluetooth Low Energy) و سایر برنامه‌های تأیید شده توسط سازمان‌های بهداشتی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

سیستم ردیابی جدید از ارتباطات با برد کوتاه از طریق بلوتوث برای ایجاد شبکه‌های داوطلبانه استفاده می‌کند؛ این سیستم افرادی را که هر کاربر اخیرا با آن‌ها در تماس بوده است، ردیابی کرده و داده‌های گسترده را بر روی تلفن‌هایی که با یکدیگر نزدیک بوده‌اند، بایگانی می‌کند. همچنین برنامه‌هایی که توسط مقامات بهداشت عمومی ارائه شده است، دسترسی کامل به داده‌ها داشته و کاربرانی که برنامه‌ها را بارگیری می‌کنند، در صورت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌توانند در آنجا اعلام کنند. سیستم ردیابی جدید نیز به افرادی که آن‌ها را بارگیری کرده‌اند هشدار می‌دهد که آیا با فرد آلوده در تماس نزدیک بوده‌اند یا خیر.

در صورت اجازه مقامات بهداشت، گوگل و اپل رابط برنامه‌نویسی کاربردی مشترک خود را در اواسط ماه معرفی می‌کنند؛ رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی یا ای‌پی‌آی(API)، رابط بین یک کتابخانه یا سیستم‌عامل و برنامه‌هایی است که افراد از آن تقاضای سرویس می‌کنند. در ماه‌های آینده، دو شرکت مذکور بر روی توسعه یک سیستم قابلیت ردیابی کاربری کار خواهند کرد که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا تصمیم بگیرند آیا مایل هستند اطلاعات بهداشتی خود را در میان برنامه‌های گسترده‌تر به اشتراک بگذارند یا خیر.

این سیستم سیگنال‌های تلفن‌های مجاور را در فواصل پنج دقیقه دریافت می‌کند و اتصالات بین آن‌ها را در یک پایگاه داده بزرگ ذخیره می‌کند. اگر آزمایش بیماری کووید-۱۹ کاربر مثبت باشد می‌تواند به اپلیکیشن بگوید که به این بیماری مبتلا شده‌ و این سیستم نیز به کلیه کاربران دیگری که تلفن‌های آن‌ها طی چند روز گذشته در نزدیکی این فرد بوده اطلاع می‌دهد؛ در این سیستم حریم خصوصی و امنیت کاربران حفظ می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 418229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.