پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره رهبر حزب الله عراق

آمریکا برای دریافت اطلاعاتی درباره رهبر حزب الله عراق پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای دریافت اطلاعاتی درباره محمد الکوثرانی، رهبر جنبش حزب الله لبنان در عراق پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده است. این پاداش برای دریافت اطلاعات مربوط به فعالیت ها، ارتباطات و آشنایان " محمد الکوثرانی " که فرمانده ارشد نظامی این جنبش در عراق خوانده می شود، تعیین شده است.

لازم ذکر است که ایالات متحده، حزب الله را یک سازمان تروریستی می داند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است؛ محمد الکوثرانی رهبر بلند پایه نیروهای حزب الله در عراق است. او برخی از هماهنگی های سیاسی گروهای شبه نظامی ایران که پیش از این توسط قاسم سلیمانی صورت می گرفت را بر عهده گرفته است.

به گفته وزارت امور خارجه ، الکوثرانی در حال هماهنگی گروه هایی است که آمریکا آنها را به سرکوب اعتراضات ، حمله به نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا و جرم های سازمان یافته متهم می کند. همچنین الکوثرانی منافع حزب الله در عراق، از جمله حمایت از جناح های محلی شیعه را گسترش می دهد.

الکوثرانی از سال ۲۰۱۳ در فهرست تحریم های ایالات متحده قرار دارد. آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای اطلاعاتی که بتواند به مختل کردن منابع مالی حزب الله کمک کند، پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

کد خبر 418217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.