ازدحام در اتوبوس‌های شهر را به ۱۳۷ گزارش دهید

شهردار اصفهان از اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی از امروز در شهر خبر داد و گفت: شهروندان باید سبک جدید زندگی، همراه با نکات بهداشتی را تحت هیچ شرایطی فراموش نکرده و به دقت رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۹ _ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: سال جدید با فضایی که ویروس کرونا تحمیل کرد، آغاز شد و شرایط ایجاد شده بسیاری از فرصت هایی که می توانست برای شهر و شهروندان و جامعه مفید باشد را محدود کرد، اما بی شک با همکاری و جدی گرفتن نکات بهداشتی توسط تک تک مردم از این مشکل نیز عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی، تصریح کرد: از امروز طرح فاصله گذاری فیزیکی آغاز و برخی کسب و کارهایی که مجاز به فعالیت هستند همچنین ادارات و مراکز دولتی با رعایت دقیق موارد این طرح به کار خود ادامه می‌دهند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه همه باید سبک جدید زندگی همراه با نکات بهداشتی را تحت هیچ شرایطی فراموش نکرده و به دقت رعایت کنند، افزود: مردم باید بدانند همه در یک قایق نشسته‌ایم، پس لازم است نسبت به رعایت مسایل بهداشتی برای مقابله با کرونا بی‌تفاوت نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری به عنوان پیشگام با تمام امکانات در حوزه‌های مخالف خدماتی، فرهنگی و اجتماعی به صورت شبانه روزی تلاش کرده تا مردم کمتر آسیب ببینند؛ برای اجرای طرح فاصله‌گذاری نیز اقدامات ویژه‌ای انجام داده و زمینه اجرای درست این طرح را با نشانه گذاری در مکان‌هایی که ازدحام جمعیت صورت می‌گیرد، فراهم کرده است.

نوروزی ادامه داد: تاکنون در فروشگاه های بزرگ شهر نشانه‌گذاری برای رعایت فاصله ۱.۵ متری انجام شده و باز هم توسعه پیدا می‌کند؛ البته با توجه به توصیه متخصصان همه باید از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز برخی فعالیت‌ها و افزایش ترددها نگرانی از ایجاد ازدحام در اتوبوس‌های شهر ایجاد شد، گفت: از این رو تصمیم به افزایش خطوط فعال گرفتیم و از امروز ۵۹ خط اتوبوسرانی فعال شده تا مردم در اتوبوس ها با فاصله از هم قرار گیرند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: نظارت بر شلوغی خطوط اتوبوسرانی صورت می‌گیرد تا در صورت ازدحام جمعیت به تعداد سرویس آنها اضافه شود.

وی با بیان اینکه مترو همچنان تعطیل است، گفت: اگر شرایط فراهم و شیوع ویروس کرونا کنترل و مهار شود، مترو نیز به عرصه فعالیت اضافه می شود.

نوروزی تاکید کرد: از مردم اصفهان انتظار می‌رود همه نکات اعلام شده برای طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و چنانچه در اتوبوس‌ها ازدحامی ایجاد شد آن را به ۱۳۷ اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه نظرات مردم می تواند مدیریت شهری را به سوی تصمیمات بهتر هدایت کند، ابراز امیدواری کرد: با تکیه بر نظرات مردم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که امکان رفت و آمد بی خطر برای همه فراهم شود.

کد خبر 418195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اورانوس IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    شما را به خدا یک منبع موثق و در دسترس برای اطلاع لحظه‌ای از وضعیت طرح زوج و فرد اصفهان معرفی کنید. متاسفانه نه مراجع ذیصلاح در اصفهان نسبت به اطلاع رسانی دقیق در این حوزه دغدغه دارند و نه رسانه‌ها مطالبه‌گری می‌کنند. ستاد ملی هم که ظاهراً فقط برای خودشان در تهران تصمیم‌گیری می‌کنند و استان‌ها مستقل هستند.