۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کاهش تولید زباله در یاسوج

شهردار یاسوج گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تولید زباله نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم اظهار کرد: شهر یاسوج به دو ناحیه یک و دو تقسیم می‌شود و سه پیمانکار عملیات جمع‌آوری و حمل زباله را با ۲۱ دستگاه حمل زباله و ۷۱ نفر پاکبان از محل‌های مختلف شهر و انتقال به مرکز دفن زباله در منطقه "دو پشته دشت روم" را مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: روزانه ۱۲۰ تن زباله‌های تجاری، خانگی، صنوف و همچنین زباله‌های عفونی بعد از بی‌خطرسازی به مرکز دفن زباله منتقل می‌شود.

شهردار یاسوج ادامه داد: این روزها و با شیوع بیماری کرونا شهرداری وسایل حفاظتی بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و ژل را برای پاکبانان تهیه و در اختیار آن‌ها قرار داده است.

مقدم اظهارکرد: جمع کلی پسماندها قبل و بعد از شیوع کرونا تغییر نکرده است بلکه میزان آن در مناطق تغییر کرده، برای مثال قبلا در مراکز شهر زباله‌های زیادی به دلیل فعالیت‌های تجاری کسبه و مراکز طبخ غذا از جمله رستوران‌ها جمع‌آوری می‌شد که میزان آن کم شده و همین میزان به پسماند خانگی اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تولید زباله نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش پیدا کرده است به این دلیل که در سال گذشته شهر یاسوج مقصد سفر گردشگران و مسافران بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تردد و مسافرت و قرنطینه خانگی این میزان کاهش پیدا کرده است.

شهردار یاسوج بیان کرد: سال گذشته در آبشار یاسوج روزانه بیش از ۱۵ تا ۳۰ تن زباله تولید می‌شد که در این مدت به دلیل شیوع بیماری و تعطیل شدن این منطقه گردشگری تولید زباله به کمتر از یک تن رسیده است که آن هم تنها زباله خانگی ساکنان منطقه است.

مقدم تاکید کرد: قبل از این که محدودیت فعالیت مراکز درمانی خصوصی را داشته باشیم، پسماندهای مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی در کیسه‌های معمولی یا کیسه‌های زباله سیاه جمع‌آوری می‌شد، اما متولیان این مراکز در حال حاضر این مراکز مکلف به جمع‌آوری زباله‌های عفونی خود در کیسه‌های زرد رنگ هستند.

وی اظهار کرد: حاشیه‌نشین‌های شهر یاسوج زباله‌های خود را در اطراف ساختمان‌های مسکونی می‌ریزند و این شهر به دلیل همجواری با روستاها و همچنین استقرار عشایر در پاره‌ای از فصل‌ها باعث تجمع حیوانات از جمله سگ‌ها و گربه‌ها می‌شود که هم مشکلاتی را برای شهروندان و هم خطری برای پاکبانان بوجود می‌آورد.

منبع: ایسنا

کد خبر 418191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.