ایجاد بام سبز در مناطق جنوبی شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال در مناطق جنوبی شهر تأکید بر ایجاد بام سبز، کشاورزی شهری و در مناطق شمال شهر احداث پارک‌های همسایگی و کوچک مقیاس است تا بتوانیم در محلات تفرجگاه مورد نیاز شهروندان را ایجاد کنیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متوازن شدن فضای سبز شهر در سال جاری یکی دیگر از اقدامات مورد نظر این سازمان است.

وی با اشاره به پروژه‌های سال گذشته این سازمان، تصریح کرد: سال گذشته شش پارک در شهر اصفهان افتتاح شد، البته تعدادی از پارک‌ها به صورت نیمه‌تمام و شروع ایجاد آن‌ها مربوط به سال های گذشته بود که پیگیری‌های سازمان منجر شد کاشت گونه‌ها و تأمین آب پارک‌ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: از جمله این پارک‌ها می‌توان به پارک شاداب در منطقه یک به وسعت یک هزار و ۵۰۰ متر، پارک فروردین در منطقه دو با هشت هزار و ۳۰۰ مترمربع وسعت، پارک پرتمان در منطقه هشت با دو هزارمترمربع، فاز دوم پارک مهر به وسعت سه هکتار (کل پروژه پارک مهر شش هکتار بوده که بخشی از آن  قبلا انجام شده است)، پارک جنگلی منطقه ۱۴ به وسعت هفت هزار متر و پارک الهیه منطقه ۱۵ به وسعت یک و نیم هکتار اشاره کرد.  

وی با بیان اینکه کاشت درخت، درختچه و گل‌های فصل و چمن‌کاری در محور تاریخی چهارباغ عباسی سال گذشته آغاز و به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: پروژه دیگری که سال گذشته به ثمر رسید طراحی و اجرای ۲۹ هکتار فضای سبز کمربند سبز رینگ چهارم در مناطق ۱۴، ۱۰ و ۱۵ بود و مقرر شده باتوجه به کمبود منابع آب جهت احداث و نگهداری فضای سبز، پیش‌بینی شده آب مورد نیاز از طریق پساب تصفیه شده شرق تأمین شود.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: اسفندماه سال گذشته ۵۳ هکتار از اراضی منطقه دو، پشت شهرک پرتو از طریق اداره کل منابع طبیعی در اختیار سازمان پارک‌ها قرار گرفت و کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی در آن آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان پارک‌ها برای توسعه دیم‌کاری در شهر، گفت: سال گذشته ۶۴ هکتار دیم‌کاری در مناطق چهار، دو، ۱۰و ۱۳ انجام و خوشبختانه تمام بذرها سبز شده و می‌توانیم تا دو سال آینده آنها را به فضای سبز شهر اضافه کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش عمده دیم‌کاری‌ها در منطقه چهار و بخش‌هایی از اراضی وابسته به سپاه و ارتش انجام شده است، افزود: البته این اقدام در حال حاضر متوقف شده و مهرماه سال جاری از سر گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها دیم‌کاری‌ها تا ۲۰۰ هکتار در کمربند شهر ادامه خواهد داشت زیرا برای دیم‌کاری نیازی به تامین آب و سیستم آبرسانی وجود ندارد.

مرتضایی‌نژاد تصریح کرد: در واقع باتوجه به محدودیت منابع آبی، توسعه فضای سبز به صورت هدفمند و براساس گونه‌های گیاهی مقاوم، کم‌نیاز و دیم‌کاری در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار گرفته است.

کد خبر 418181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.