می خواهم بهترین خودم باشم/ لیگ ادامه پیدا کند بهتر است تا لغو شود

هاجر دباغ یکی از دختران با استعداد ورزش اصفهان است که عاشقانه فوتبال بازی می کند. وی از ۱۴ سالگی با تیم فوتسال مدرسه وارد دنیای فوتبال شد و اکنون با ۲۱ سال سن یکی از بازیکنان ملی پوش این رشته ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دباغی مهاجم ملی پوش تیم فوتبال بانوان سپاهان است. وی در سال گذشته همراه تیم ملی فوتبال بانوان ایران نایب قهرمانی کافا را به دست آورد و سال ۹۵ با تیم آینده سازان میهن توانست قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان ایران شود. دباغی تشنه گل زدن است ، خانم گلی رقابت های کافا  و خانم گلی تا به اینجای لیگ ۹۸-۹۹ در کنار  سمیه خرمی  اثبات کننده این موضوع است.
گفت و گوی خبرنگار ایمنا با این ستاره فوتبال بانوان را در ادامه می خوانیم:

چه طور به فوتبال علاقه مند شدید و چه زمانی فوتبال را شروع کردید؟

از بچگی به توب علاقه داشتم و با توپ بازی می کردم. زمانی که ۱۴ سال داشتم برای عضویت در تیم فوتسال مدرسه تست دادم و وارد تیم شدم؛در آن سال همراه تیم مقام سوم مسابقات ناحیه پنج اصفهان را به دست آوردم وخانم گل شدم. سال بعد در لیگ یک فوتبال بازی می کردم و برای تیم ملی زیر ۱۶ سال دعوت شدم.

چه کسانی بیشترین حمایت را از شما در ورزش داشته اند؟

پدر و مادرم همیشه همراه و حمایتگر من بوده اند. من بخاطر این که ملی پوش هستم و در لیگ بازی می کنم افتخار داشتم با مربیان زیادی کار کنم. سمیه شهبازی یکی از مربیانی بود که بیشترین حمایت را از من داشت. سه سال با افتخار شاگرد ایشان بودم و نکات زیادی را از او یاد گرفته ام. 

لیگ امسال را تا به اینجا چه طور دیدی؟

لیگ در دو سال گذشته بسیار پویا تر شده است و به همین دلیل حضور خبرنگاران و پوشش خیلی خوب اخبار لیگ باعث شده دید جامعه نسبت به فوتبال بانوان تغییر کند. در ادامه بازیکنان و تیم ها تلاش خود را بیشتر کرده اند و  سعی می کنند بیشتر دیده شوند. می توان گفت ۶ یا ۵ تیم برای قرار گرفتن روی سکو ها می جنگند ، تیم های پایین جدول نیز از سبک قدیمی کم تر گل خوردن فاصله گرفته اند و برای بهتر شدن روز به روز تلاش می کنند.

چه هدف ورزشی داری؟

در ورزش هرچیزی که به دست آورید کم است و می توان جایگاه بهتری کسب کرد. سخت ترین کار در ورزش ، همیشه در اوج ماندن است.ورزشکاری که از تمرین کردن خسته شود باید با ورزش خداحافظی کند. نمی توانم بگویم که تا یک جایی فقط تلاش می کنم و می خواهم به آن نقطه برسم، من همیشه سعی می کنم بهترین خودم باشم و روز به روز جایگاه بهتری را کسب کنم.

در کنار سمیه خرمی با ۲۷گل زده یکی از خانم گل های لیگ هستید، در صورت ادامه پیدا کردن لیگ فکر می کنی از خرمی پیشی بگیری؟

ما چند بازی دیگر از لیگ را داریم ، تلاش می کنم آمار و ارقام خود را بهبود بخشم و بهترین عمل کرد را به نمایش بگذارم. به عنوان کسی که عضو کوچکی از باشگاه بزرگ سپاهان است حس خوبی دارم که این عنوان را یدک می کشم. لیگ امسال برای من پر از فراز و نشیب بود .تلاش می کنم که زحمات بقیه را پاسخگو باشم.

در مورد اتفاقاتی که قبل از شروع لیگ در باشگاه سپاهان افتاد از جمله قرارداد سفید خودت و تغییر کادر مربیگری تیم صحبت کنی.

من و خانواده ام دلی سپاهانی هستیم. از کودکی علاقه زیادی به باشگاه سپاهان داشته ام. بخاطر مسافرتی که پیش رو داشتم، دو هفته قبل از تغییر کادر مربیگری تیم با باشگاه قرار داد امضا کردم. در حین تمرینات کادر مربیگری تیم تغییر کرد؛ در زمان تغییر کادر تیم من بازیکن باشگاه بودم و مانند دیگر بازیکنان تیم، تغییر شرایط را  پذیرفتم. نمی توانم در این مورد صحبت خاصی بکنم. بیان محمودی مربی خوبی است و تمام تلاش خود را کرد که جایگاهی در خور باشگاه سپاهان کسب کنیم. می توانستیم جایگاه بهتری نسبت به جایگاه الان کسب کنیم اما متاسفانه نشد ولی از این موضوع برای سال های بعد درس می گیریم و بیشتر تلاش می کنیم.

تعلیق شدن لیگ بخاطر شیوع ویروس کرونا چه تاثیری روی آمادگی شما داشته است؟

فوتبال ورزشی است که نیاز به تمرین گروهی و زمین چمن و دروازه دارد. قطعا هر چه قدر در پارکینگ خانه تمرین کنم کافی نیست. تعلیق شدن ورزش ها هم ضرر فنی و هم ضرر مالی برای همه ورزشکاران و باشگاه ها در  دنیا به دنبال داشته است. باید بهداشت را رعایت کنیم تا هرچه زودتر وضعیت مناسب شود و لیگ ها از سر گرفته شود.

بهتر است لیگ امسال بعد از بهتر شدن وضعیت کرونا ادامه پیدا کند یا به طور کامل تعلیق شود؟

بهتر است لیگ امسال ادامه پیدا کند و تیم ها چهار بازی باقی مانده خود را انجام دهند. حتی اگر زمان بین مسابقات را کوتاه تر کنند تا بازی های لیگ لغو نشود. 

با توجه به تفاوت امتیاز کمی که سپاهان با تیم سیرجان دارد به نظرتان با ادامه دادن لیگ امسال جایگاه سپاهان بهتر می شود؟

چهار بازی باقی مانده برای همه تیم ها بازی های حساسی است و قطعا ما برای بهتر شدن جایگاهمان تلاش می کنیم. بازی های باقی مانده برای نه تنها تیم های صدر جدول بلکه تیم های پایین جدول نیزاهمیت دارد و این درست نیست که بر اساس جدول الان جایگاه های اول تا سوم را مشخص کنند و یا تیمی را از لیگ حذف کنند. اگر قرار به لغو کردن لیگ امسال است بهتر است کل لیگ ۹۸-۹۹ را در نظر نگیرند و حذف شود.

تجربه بازی کردن برای بیان محمودی در لیگ امسال چه طور بود؟

متاسفانه تغییراتی که در تیم اتفاق افتاد خیلی دیر بود و زمان کمی برای تمرین و هماهنگی داشتیم، اما مربی، کادر فنی و بازیکنان تلاش خود را انجام دادند تا روز به روز و هفته به هفته بهتر شویم. بیان محمودی مربی سخت کوش و خوبی است و با توجه به سابقه بازی کردن زیادی که دارد تمام تلاش خود را می کند تا تجربیات خود را در اختیار تیم قرار دهد.

کدام بازی لیگ برایت پر هیجان و خاطر ساز بوده است؟

من با قلبم فوتبال بازی می کنم و تمام بازی ها را دوست دارم، اما دو بازی برای من شیرینی خاصی داشت. بازی مقابل سیرجان که بازی سه هیچ باخته را با یک کام بک سه بر سه به پایان رساندیم، در جریان این بازی یکی از گل هایمان را مردود اعلام کردند که اگر این گل مردود اعلام نمی شد پیروز بازی بودیم. همچنین بازی های رفت و برگشت مقابل تیم شهرداری ارومیه بخاطر گل هایی که در این بازی ها به ثمر رساندم، برایم خاطره ساز شده است.

تا به اینجای لیگ کدام یک از گل هایی که به ثمر رسانده ای را دوست داری؟

گل اولی که در بازی مقابل تیم خوب شهرداری ارومیه وارد دروازه کردم که متاسفانه فیلمی از این بازی نیست.

چه چالش هایی را در سال گذشته تجربه کردی؟

چه از لحاظ فنی و فوتبالی چه از لحاظ اجتماعی با چالش های زیادی دست و پنجه نرم کردم و فکر می کنم یک سال نه، بلکه چند سال بزرگ تر و با تجربه تر شدم.

برای بهتر شدن لیگ فوتبال بانوان چه پیشنهاداتی دارید؟

ورود اسپانسر های بزرگ و باشگاه های آقایان، باشگاه هایی مثل فولاد خوزستان، تراکتور و پدیده که باشگاه خصوصی هستند و مشکلات مالی زیادی ندارند. تیم بانوان خرج زیادی ندارد و کل مخارج یک تیم فوتبال بانوان در حد قرار داد یک بازیکن تیم آقایان است. در سال های اخیر که باشگاه های سپاهان و ذوب آهن وارد فضای فوتبال بانوان شد تاثیر زیادی روی تیم های دیگر گذاشته است. امید وارم باشگاه های دیگر نیز مانند سپاهان و ذوب آهن وارد فوتبال بانوان شده و باعث پیشرفت جامعه فوتبال بانوان شوند.

آیا به لژیونر شدن فکر می کنی؟

لژیونر شدن آرزوی هر بازیکنی است. ایجنت ها در فوتبال آقایان یاید به لیگ بانوان ورود کنند تا به لژیونر شدن فوتبالیست های خانم کمک کنند. از کودکی طرفدار تیم بارسلونا بودم، بازی کردن در این تیم آرزوی سختی است، اما تمام تلاش خود را می کنم.

الگوی ورزشی و فوتبالی شما کیست؟

من روی اخلاق در کنار فوتبال خیلی حساس هستم، در خارج ایران ستاره بارسا پویول و در ایران محرم نویدکیا و هادی عقیلی.

نظر شما در مورد تیم فوتبال آقایان سپاهان چیست و وضعیت تیم را چه گونه می بینید؟

تیم امسال آقایان تیم خیلی قوی و خوبی است، در خور بازیکنان و کادر فنی است که  حداقل دو جام را کسب کنند. تیم سپاهان امسال چالش های زیادی داشت، اما امیدوارم همان طور که در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید در تمام بازی ها پیروز باشد.

گفت و گو از: فاطمه شهسواری _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 418177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.