کنترلر  پلی استیشن ۵ چه ویژگی هایی دارد؟

میکروفون‌های تعبیه شده در کنترلر پلی استیشن ۵ می‌توانند صدای کاربر را از صدای محیط تشخیص دهد و صداهای مزاحم را حذف کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت سونی اخیرا از کنترلر کنسول بازی پلی استیشن ۵ با نام "دوال سنس" (DualSense) رونمایی کرده است؛ این کنترلر هیجان انگیز دارای میکروفون‌هایی است که کاربر از طریق آن می‌تواند بدون نیاز به هدست با دیگر بازیکنان صحبت کند و صدای آن‌ها را نیز بشنود. میکروفون‌های تعبیه شده در این کنترلر قادر است صدا را با کیفیت بسیار بالا ضبط کند. این دستگاه دارای حداقل سه میکروفون است که با چیدمان خطی درون کنترلر دوال سنس قرار گرفته و هدف اصلی آن‌ها تشخیص صدای منبع است.

این میکروفون‌ها می‌توانند از طریق حسگرهای متعدد، صدای محیط را از صدای کاربر جدا کرده و هر نوع نویز اضافی را حذف کنند. هر کدام از میکروفون‌های تعبیه شده در این دستگاه صدا را به صورت جداگانه ضبط می‌کند و از طریق تحلیل و بررسی صداهای ضبط شده، صداهای مزاحم تشخیص داده شده و سپس حذف می‌شود. همچنین کنترلر با تحلیل این داده‌ها، می‌تواند مکان منبع صدا را نیز تشخیص دهد. موضوع قابل توجه اینکه حتی اگر چند کنترلر نزدیک یکدیگر باشند، باز هم می‌توانند با استفاده از متعادل کردن سطوح مختلف صدا، تنها روی کاربر خود تمرکز کنند.

بنابراین هر کنترلر می‌تواند صدای کاربر خود را بخوبی تشخیص دهد و آن را بدون صداهای مزاحم و نویزهای محیط به گوش دیگران برساند. اصلی‌ترین دلیلی که شرکت سونی میکروفون‌ها را درون کنسول بازی قرار نداده این است که نزدیک بودن میکروفون به منبع تولید صدا باعث می‌شود کنترلرها با دقت بیشتری روی کار خود تمرکز کنند و عملکرد بهتری داشته باشند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که قرار دادن میکروفون‌ها در کنترلر به صرفه‌تر است و مزایای بیشتری دارد.

کد خبر 418156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.