هرچه بیشتر شوت بزنیم، بیشتر گل خواهیم زد؟

می گویند بهترین دفاع حمله است. حمله های زیاد منجر به شوت های در چهارچوب بیشتر و احتمالا شوت های در چهارچوب بیشتر منجر به گل های بیشتر می شوند. ادعایی که قصد داریم صحت آن را بررسی کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، شنیده می شود که شوت های بیشتر منجر به گل های بیشتر می شوند و اگر شوت نزنید، گل نخواهید زد! البته صحبت آنچنان اشتباهی هم نیست و بالاخره برای به ثمر رساندن گل باید شوت زد، اما تکثر شوت ها واقعا تا چه حد می تواند نتیجه را به سود شما تغییر دهد و منجر به گل های بیشتری شود؟

البته که باید در همین ابتدای کار بگوییم مثال های نقض برای این ادعا وجود دارد. واتفورد و کریستال پالاس دو تیمی هستند که در فصل ۲۰۱۶/۱۷ موفق شدند بدون زدن حتی یک شوت در چهارچوب، سه امتیاز یک بازی را کسب کنند، شاید بپرسید چطور؟ با گل به خودی!

از سوی دیگر، لیورپولی ها در جریان پیروزی ۶-۱ برابر واتفورد در نوامبر سال ۲۰۱۶، ۱۷ شوت در چهارچوب در بازی زدند که بهترین آمار در ده سال گذشته محسوب می شود. اما جالب اینجاست که زدن ۱۶ شوت به سمت دروازه منچستر یونایتد توسط آرسنالی ها، باعث پیروزی آن ها نشد و با وجود شوت های در چهارچوب بسیار، توپچی ها بازی را با نتیجه ۳ بر ۱ واگذار کردند.

آمار و ارقام جمع آوری شده از مسابقات ۱۰ سال گذشته لیگ برتر جزیره نشان می دهد که ۱۵.۲ درصد توپ هایی که درون محوطه جریمه به سمت چهارچوب زده می شوند در نهایت به گل تبدیل شده اند. این مقدار چهار برابرِ درصد تبدیل شدن ضربات درون چهارچوب از فاصله دور به گل است که از این حیث، آمار ۳.۵ درصدی به ثبت رسیده.

اما اگر قرار است ۱۵.۲ درصد شوت های درون محوطه و ۳.۵ درصد شوت های زده شده از فواصل دورتر به گل مبدل شوند، اعداد و ارقام در رابطه با نسبت شوت های در چهارچوب و گل های به ثمر رسیده چیست؟ در بررسی بازی های لیگ برتر انگلیس، متوجه شدیم که تقریبا از هر سه شوت در چهارچوب، یک شوت منجر به گل می شود.

البته باید گفت که نسبت هر سه شوت در چهارچوب یک گل، آنچنان نسبت قدرتمندی نیست و شاید بتوان آن را نزدیک به هر چهار شوت یک گل دانست، اما به هر حال در این قضیه ما به سود مهاجمان عدد را رند کردیم!

جالب است بدانید که احتمال گلزنی گلزنان لیگ برتر انگلیس در محوطه جریمه با پا بیشتر از سر است. به این معنا که در ۳۸.۵ درصد مواقع ضربات با پای بازیکنان در محوطه تبدیل به گل شده اما این آمار درباره ضربات سر در چهارچوب، ۳۳ درصد است.

در این جا اما به بررسی اعداد و ارقام مهم ترین بحث خود می پردازیم. بیشتر شوت در چهارچوب بزنیم، بیشتر گل خواهیم زد؟ در این قسمت سعی کردیم که از آمارهایی که کمتر اتفاق افتاده اند صرف نظر کنیم. چراکه کمتر پیش آمده است که تیمی بیش از ۱۳ ضربه در چهارچوب در یک بازی داشته باشد. به همین علت، چند عدد کمتر که البته متداول تر هستند را بررسی می کنیم.

در ۱۲۲ بازی که تیمی ۱۰ شوت در چهارچوب زده است، نرخ پیروزی ۸۲ درصد بوده است. در ۷۵ بازی که تیمی ۱۱ شوت در چهارچوب داشته، نرخ پیروزی ۸۳ درصد به ثبت رسیده است. همچنین در ۴۴ بازی که تیمی ۱۲ شوت در چهارچوب داشته، نرخ پیروزی ۸۹ درصدی به ثبت رسیده است.

این آمار و ارقام کاملاً نشان می دهد که هرچه بیشتر شوت در چهارچوب بزنیم، قطعاً بیشتر گل خواهیم زد. البته که استثنائاتی وجود دارد، اما آمار کلی نشان می دهد که حتی اگر تیمی از دفاع غافل شود، همچنان با حملات متعدد و شوت های در چهارچوب بالا به احتمال زیاد می تواند پیروز میدان باشد.

کد خبر 418153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.