آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ۲۲ فروردین‌ماه

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _جمعه ۲۲ فروردین‌ماه_ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور یک هزار و ۹۷۲ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از میان افراد مبتلا به کووید ۱۹، سه هزار و ۹۶۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی و در وضعیت بحرانی هستند، افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جانباختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا چهار هزار و ۲۳۲ نفر جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که تست کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام شده، از میان ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ تست انجام شده در ۹۵ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت، تشخیص داده شده‌اند.

جهانپور تصریح کرد: امکان ثبت‌نام از اصناف و واحدهای صنفی و صنعتی که جزء مشاغل ضروری کم‌خطر شده و از ۲۳ فروردین‌ماه خواستار بازگشایی هستند، در سامانه salamat.gov.ir فراهم شده تا کارفرمایان و مدیران این صنوف بتوانند در مرحله فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند فعالیت خود را از سر گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ راهنمای گام دوم فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند نیز در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir تا این لحظه ابلاغ شده و در دسترس برای صنوف کم‌خطر خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخطی از پروتکل‌های بهداشتی را از طریق "سامانه سجام" به وزارت بهداشت و دستگاه‌های قضایی اطلاع دهند زیرا سلامت از حقوق عامه بوده و توسط دادستان‌های سراسر کشور پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچنان تمام نکات بهداشت فردی و عمومی در رابطه با شیوع کرونا برجای خود باقی است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا در پنج تا هشت استان مهمان‌پذیر مانند تهران، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و غربی افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 418141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.