تداوم ناپایداری های جوی در استان اصفهان تا پایان فروردین

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از تداوم ناپایداری های جوی و بارش ها در هفته پایانی فروردین ماه خبر داد و گفت: روز شنبه وزش باد شدید پدیده غالب استان اصفهان است.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی تا پایان هفته در استان اصفهان، اظهار کرد: بارش متناوب رگبار همراه با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق استان و بارش تگرگ و برف در مناطق مستعد و ارتفاعات غربی استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه فردا شنبه، وزش باد شدید پدیده غالب استان خواهد بود، افزود: احتمال وقوع توفان لحظه ای در نیمه جنوبی اصفهان وجود دارد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه در نوسان خواهد بود، ادامه داد: کلانشهر اصفهان با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان پیش بینی می شود.

 علی عسگریان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

وی با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش ها از سمیرم با میانگین ۳۱.۳ میلی متر، آران و بیدگل با میانگین ۱۴ میلی متر، دهق با میانگین ۱۰.۸ میلی متر، فریدونشهر با میانگین ۱۰.۲ میلی متر، کاشان با میانگین ۱۰ میلی متر و داران با میانگین ۸.۸ میلی متر گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه ای جدید اعلام کرد از امروز جمعه ۲۲ فروردین وزش باد شدید و توفان لحظه ای در مناطق جنوب، شرق و جنوب شرقی استان پیش بینی می شود، این پدیده روز شنبه بسیاری از مناطق استان را درگیر خواهد کرد و  احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به سازه های موقت، احتمال وارد آمدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی به ویژه شرق و جنوب استان در این مدت وجود دارد.

کد خبر 418140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.