۱۳ مورد امدادرسانی در حوادث جوی استان اصفهان/ رودخانه های فصلی آبگیری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ۱۳ مورد امدادرسانی در حوادث جوی مناطق شمالی و شرقی استان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: بارش تگرگ و افت محسوس دما به خسارت و سرمازدگی باغات و مزارع شمال شرق استان اصفهان منجر شد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارش های مناسبی را دو روز گذشته در بسیاری از مناطق استان به ویژه شمال و شمال شرق شاهد هستیم، اظهار کرد: بارندگی ها در کاشان، آران و بیدگل، اردستان، چوپانان و نایین به آبگیری رودخانه های فصلی و وقوع سیلابهای محلی منجر شد.

 وی با بیان اینکه سیلاب ها کنترل شده است، افزود: بارش تگرگ و کاهش محسوس دما بین هفت تا ۱۲ درجه سانتی گراد خساراتی را به شکوفه ها، باغات و مزارع کشاورزی در شمال شرق استان وارد کرد که تیم های باغبانی و کنترل در حال بررسی میزان خسارت و سرمازدگی محصولات مناطق آسیب دیده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: روز گذشته  ۱۳ مورد امدادرسانی در مناطق شمالی استان انجام شد که از جمله تخلیه سیلاب از دو منزل در نیاسر کاشان، نجات دو نفر در ارتفاعات اردستان و امدادرسانی به چند خودروهای در مسیر بوده است.
 شیشه فروش اضافه کرد: میانگین بارش های رگباری روز گذشته در سمیرم ۳۱.۸ میلی متر، در آران و بیدگل ۱۴ میلی متر، دهق ۱۰.۸ میلی متر، فریدونشهر ۱۰.۲ میلی متر و کاشان ۱۰ میلی متر بوده است و بر اساس پیش بینی ها بارش ها روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی و شمالی استان شدیدتر می شود.

 وی خاطرنشان کرد: ناپایداری های جوی از روز شنبه وزش باد شدید و توفان لحظه ای در بسیاری از مناطق به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد بود، از این رو محافظت سازه های گلخانه ای و زنبورداری ها، خودداری از تردد در محورهای مواصلاتی و پارک خودرو ها در زیر درختان فرسوده در مناطق درگیر توفان ضروری است.

شیشه فروش با بیان اینکه احتمال وقوع صاعقه در ارتفاعات وجود دارد، تاکید کرد: سال گذشته چهار نفر در استان بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند از این رو افراد نباید در ارتفاعات تردد کنند؛ دامداران نیز از  چرای دام در حاشیه رودخانه ها و دره ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ستادهای سیل استان فعال است و مرخصی نیروهای ستاد تا پایان هفته لغو شد، گفت: امروز ۸۰ اکیپ با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استفاده از ماسک، دستکش و لوازم حفاظتی برای بررسی ایمنی و تقویت سیل بندها و لایروبی مسیل های استان در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: ۱۲۰ اکیپ غربالگری نیز در  ورودی های استان تشکیل شده است و ۵۰۰ اکیپ از نیروهای شهرداری ها، بسیج، سپاه و ارتش اماکن عمومی و معابر سراسر استان را با رعایت اصول علمی، ضدعفونی می کنند.

کد خبر 418130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.