واگذاری مسئولیت طراحی نقشه‌های پروانه ساختمانی همدان به بخش خصوصی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان گفت: مقرر شد مسئولیت طراحی نقشه‌های پروانه ساختمانی به دفاتر مهندسی واجد صلاحیت واگذار شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، نرگس نورالله‌زاده اظهار کرد: با توجه به ارائه گزارش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان در زمینه اصلاح روند صدور پروانه ساختمانی، با این اصلاح موافقت و مقرر شد مسئولیت طراحی نقشه‌های پروانه ساختمانی به دفاتر مهندسی واجد صلاحیت واگذار شود.

وی افزود: ار این مس صرفاً کنترل موردی نقشه‌ها توسط شهرداری و نظام مهندسی انجام و تنها ضوابط شهرسازی توسط شهرداری انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه برای ساختمان‌هایی تا سه طبقه، این امر به دفاتر پیشخوان واگذار و پس از برداشتن محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا و آموزش‌های لازم، مابقی ساختمان‌ها تا ۶ سقف طراحی و کنترل نقشه‌ها به دفاتر واگذار شود.

وی اضافه کرد: اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی در مناطق ۴گانه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی از جمله خرید دیتاسنتر است.

نورالله‌زاده با تاکید بر واگذاری بخشی از اقدامات حوزه صدور پروانه‌های ساختمانی به بخش خصوصی و دفاتر تسهیل گرانه، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان باید در اولویت بندی هزینه‌کردهای عمرانی، پروژه‌های فناوری را نیز در اولویت نخست قرار دهد.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ و نگهداری باغ‌ها و همچنین تدوین ضوابط و مقررات و حفظ و احیای بافت‌های واجد ارزش، با تشکیل دو کمیته به نام‌های "حفظ و نگهداری باغات" و "حفظ و احیای بافت های واجد ارزش" زیرمجموعه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا موافقت شد.

کد خبر 418094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.