۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
قتل همسر و خودکشی در قرنطینه خانگی

خسارت صاعقه به یک گاوداری در نهاوند، کیست ۵ کیلوگرمی در بدن بیمار کرمانی، درگذشت کرونایی بازیگر مشهور آمریکایی، وضعیت وخیم کرونایی در دیترویت آمریکا و قرنطینه خانگی برای نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلیس بریتانیا از کشف جسد یک نقاش ۷۱ساله که بعد از کشتن همسرش خود را در خانه‌ حلق‌آویز کرده بود خبر داد.

روزنامه انگلیسی میرور خبر داد، پلیس نامه‌ای به‌جامانده از این نقاش را در مورد علت این اقدام پیدا کرده است.

این نقاش در نامه‌ای که قبل از خودکشی از خود بر جای گذاشته نوشته است: دیگر نمی‌توانم این زن را هر روز در مقابل چشمانم ببینم، او زندگی مرا به جهنم تبدیل کرده است. همسرم بسیار خسته‌کننده است.

ماندن در منزل مرا از بین می‌برد، پس تصمیم گرفتم که از دست زنم راحت شوم و به زندگی‌ام هم پایان دهم.

در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، نسبت به افزایش خشونت علیه همسران به دلیل اعمال قرنطینه جهانی هشدار داد.

گوترش طی پیامی که در توییتر خود منتشر کرد نوشت: همه می‌دانند که روند قرنطینه‌سازی برای مهار کووید-۱۹ امری بسیار حائز اهمیت است، اما در عین حال باعث گرفتار شدن زنان در دست همسران بدرفتار هم شده است.

درگذشت آیت‌الله فیض قمی

آیت‌الله مهدی فیض قمی فرزند آیت‌الله میرزا محمد فیض قمی بر اثر کهولت سن پنج‌شنبه، ۲۱فرودین‌ماه مصادف با نیمه شعبان از دنیا رفت.

۱۰ هزار کرمانی در محاصره سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به بیش از ۹۹۷۰ نفر آسیب دیده از سیل در شهرستان ریگان خبر داد.

رضا فلاح با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان کرمان در ۱۷ روز گذشته از ابتدای فروردین ماه به مناطق سیل زده در شرق استان گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در طی ۱۷ روز، به بیش از ۹ هزار و ۹۷۰ نفر آسیب دیده از سیل در شهرستان ریگان امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به حضور امدادگران شهرستان های ریگان، بم، فهرج و نرماشیر در امدادرسانی به سیل زدگان افزود: در پنجمین کاروان نیکوکاری با همت خیرین داوطلب هلال احمر به سیل زدگان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در شهرستان ریگان، ۱۰ تن اقلام غذایی و بهداشتی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به توزیع اقلام امدادی و اهدایی به آسیب دیدگان از سیل در شهرستان ریگان تصریح کرد: تا کنون ۳۴ تن اقلام امدادی، غذایی و بهداشتی به ارزش ریالی ۴۱۰ میلیون تومان توزیع شده است.

قرنطینه خانگی برای نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجودی که به کرونا مبتلا شده ام، اما خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی نداشته‌ام و تا امروز بیماری علائمی از خود نشان نداده است.

احمد سالک در خصوص ابتلای خود به ویروس کرونا، اظهار کرد: روز شنبه ۱۶ فروردین بود که تست کرونایِ بنده مثبت اعلام شد و به همین دلیل از آن روز تا کنون در قرنطینه خانگی هستم.

وی افزود: خوشبختانه حال عمومی‌ام خوب است و با وجود ابتلا به کرونا علائم خاصی از این بیماری را ندارم و از روزی که تست، مثبت اعلام شد در قرنطینه خانگی هستم و باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانم. امیدوارم تمام بیماران مبتلا به کرونا هر چه زودتر بهبود یابند.

حلق‌آویز شدن یک مرد روی پل هوایی

یک شهروند بهارستانی با حلق آویز کردن خود از بالای پل هوایی به زندگی خود پایان داد

مرد جوانی در شهرستان بهارستان با رفتن به بالای پل هوایی سه راهی آدران در شهرگلستان خودش را حلق آویز کرد و از این طریق به زندگی خود پایان داد.

درحالی این مرد ۴۰ ساله بامداد امروز دست به خودکشی زد که چند روز قبل هم جوانی دیگر در گلستان با استفاده از قرص مرگ خود را رقم زده بود.

بررسی‌های میدانی نشان می دهد انگیزه این جوان برای خودکشی ناشی از مشکلات خانوادگی بوده است، عاملی که در بیشتر خودکشی‌های جوانان بهارستانی از ابتدای سال ۹۸ تا سال ۹۹ دخیل بوده است؛ بنابراین داشتن یک حامی و راهنما می تواند با رفع بسیاری از نیازهای روانی افراد را از خودکشی دور نگه دارد.

وضعیت وخیم کرونایی در دیترویت آمریکا

طبق گفته کارمندان بیمارستانی در شهر دیترویت آمریکا، به دلیل کمبود تخت بیمارستانی و نگهداری بیماران در راهروها، دو بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان شهر "دیترویت" آمریکا بسیار وخیم گزارش شده است؛ دو نفر از بیماران در راهروهای این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری CNN در گزارشی اختصاصی نوشت: کارکنان مراقبت بهداشتی و درمانی بیمارستان "Sinai-Grace" در شهر دیترویت آمریکا خبر از مرگ دو نفر از بیماران مراجعه کننده را در راهروهای این بیمارستان دادند.

بسیاری از پرستاران و کارمندان این بیمارستان در مصاحبه با cnn بیان کردند که وضعیت این بیمارستان بسیار وخیم است و با کمبود تجهیزات درمانی و محافظتی روبه‌رو هستند.

پرستاران این بیمارستان گفتند که به دلیل مراجعه بسیار افراد برای آزمایش، نتایج آزمایش‌های آنان چند روز طول می‌کشد و این مراجعان با علائم بیماری به حال خود رها می‌شوند.

درگذشت کرونایی بازیگر مشهور آمریکایی

آلن گارفیلد، بازیگر سرشناس نقش‌های مکمل سینمای آمریکا که بازی در فیلم‌هایی چون «مکالمه»، «نشویل»، «بدلکار»، «پلیس بورلی هیلز۲» و «دیک تریسی» را در کارنامه داشت، بر اثر بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

این بازیگر با وجود ایفای نقش‌های مکمل، به خاطر همکاری با کارگردانان صاحب‌نامی چون وودی آلن، فرانسیس‌ فورد کاپولا، رابرت آلتمن و ویم وندرس، سرشناس بود. بازی او در نقش‌های منفی و آدم‌های عصبی از جمله جنایت‌کاران و سیاستمداران فاسد، به‌ویژه در آثار تولیدی دهه ۷۰ میلادی، هواداران زیادی داشت.

«مکالمه»، «نشویل»، «بدلکار»، «پلیس بورلی هیلز۲»، «دیک تریسی» و ... از جمله معروف‌ترین فیلم‌های ابن بازیگر هستند.

آلن گورویتز (گارفیلد) در ۲۲ نوامبر ۱۹۳۹ در نیوآرک متولد شد. ابتدا به مشت‌زنی روی آورد و سپس گزارش‌گر برنامه‌های ورزشی شد. در ادامه، زیر نظر لی استراسبرگ و الیا کازان بازیگری آموخت و در سال ۱۹۶۹، نخستین نقش سینمایی خود را بازی کرد.

این بازیگر، پس از سکته مغزی در سال ۱۹۹۹، کم‌کار و بارها در بیمارستان بستری شده بود که سرانجام با فراگیری ویروس کووید ۱۹، مبتلا شد و بر اثر همین بیماری، دو روز پیش درگذشت.

کیست ۵ کیلوگرمی در بدن بیمار کرمانی

کیست ۵ کیلویی از شکم یک بیمار در شهربابک استان کرمان با موفقیت خارج شد.

فهیمه یوسف زاده جراح و متخصص زنان بیمارستان شهربابک گفت: در یک عمل جراحی دو ساعته کیست ۵ کیلویی از شکم خانمی ۲۴ ساله خارج شد.

او با اشاره به اینکه وراثت و رژیم غذایی نامناسب می تواند در تشکیل کیست نقش داشته باشد افزود: حساسیت اینگونه عمل‌ها به واسطه رشد کیست در داخل تخمدان‌ها دوچندان می شود، زیرا به هنگام جداسازی بافت کیست از تخمدان احتمال آسیب به این ارگان‌ها وجود دارد.

یوسف زاده تصریح کرد: این عمل جراحی بدون کوچکترین آسیب به تخمدان‌ها با دقت بسیار و با موفقیت به انجام رسید.

خسارت صاعقه به یک گاوداری در نهاوند

رعد و برق شب گذشته در گاوداری روستای نثار از توابع بخش مرکزی شهرستان نهاوند،یک راس گاو را تلف و چندین راس دیگر زخمی کرد.

مسئول دامداری ۵۰ رأسی روستای نثار بخش مرکزی نهاوند گفت: شب گذشته بر اثر شدت صاعقه یک راس گاو پرواری تلف و چندین رأس گاو زخمی شدند.

او گفت: خوشبختانه بقیه دام‌ها که در سالن‌های دیگر نگهداری می‌شدند، از این خطر مصون مانده‌اند.

این دامدار نهاوندی گفت: موضوع به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش شده که امیدواریم از طریق ستاد حوادث غیرمترقبه بخشی از خسارت جبران شود.

کد خبر 418093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.