۱۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در خوانسار احداث می‌شود

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار از تحویل زمین برای احداث ۱۰۰ واحد مسکن ملی از طریق اداره راه و شهرسازی و پیگیری دریافت پروانه ساخت توسط بنیاد مسکن خوانسار خبر داد.

محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا  از خوانسار اظهار کرد: با پیگیری‌ها، پروانه ساختمانی ۳۰ واحد مسکونی روستای قودجان خوانسار اخذ شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن شهری خوانسار گفت: عملیات ساخت ۴۰ واحد مسکونی، اداری و تجاری شهدا در شهر خوانسار در زمینی به متراژ یک هزار و ۲۷۸ متر مربع و با زیربنایی حدود پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال اجرا است.

ابراهیمی گفت: براساس ماده ۱۳۳ اسناد مالکیت روستایی، سال گذشته ۵۰ فقره سند مالکیت برای منازل روستاهای شهرستان خوانسار صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته در راستای کمک به ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت در روستاهای شهرستان به متقاضیان واجد شرایط ۱۶۵ پلاک زمین واگذار شده است.

۲۳ واحد پلاک تغییر کاربری و تفکیک اراضی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ پلاک تفکیک و تغییر کاربری زمین‌ در روستاهای شهرستان خوانسار انجام شد، گفت: عملیات احداث ۲۴ واحد مسکونی در قالب خیرین مسکن ساز در شهرک یاسر قودجان و همچنین تکمیل ۲۴ واحد مسکن در شهرک گلستان شهرستان درحال اجرا است.

ابراهیمی بیان داشت: آماده سازی اراضی در پشت اداره فنی و حرفه ای و شهرک قدوسی خوانسار و همچنین  آماده سازی و بسترسازی اراضی روستای رحمت آباد، حفر کانال جهت آبرسانی روستای رحمت آباد، خاکبرداری کانال آب شهرک منتظری، خاکبرداری و خاکریزی اراضی شهرک منتظری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن خوانسار انجام شده است.

ابراهیمی از تحویل زمین جهت احداث ۱۰۰ واحد مسکن ملی از طریق اداره راه و شهرسازی و پیگیری دریافت پروانه ساخت توسط بنیاد مسکن خوانسار خبر داد.

وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی ۱۰۰ فقره وام ۴۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه بلند مدت با معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل پرداخت شده است که با نظارت کارشناسان بنیاد مسکن خوانسار در زمینه ساخت و ساز اصولی و فنی تاکنون ۵۸ واحد ساختمان در مراحل پایان کار قرار دارد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار گفت: وام حوادث تعمیری در قالب قرض الحسنه بلند مدت به ۱۰۰ واحد ساختمانی خسارت دیده ناشی از بارندگی‌ها در شهر و روستاها به مبلغ ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون ریال و همچنین مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

ابراهیمی افزود: پرداخت وام حوادث در قالب قرض‌الحسنه بلند مدت به ساختمان‌های شهر و روستاها که در اثر بارندگی تخریب شدند به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت ۱۶۰ میلیون ریال بلاعوض به همراه ۱۶۰ عدد کیسه سیمان رایگان به هر واحد ساختمان تحویل شده است.

اجرای طرح‌های هادی روستایی خوانسار  در قالب آسفالت

وی اظهار کرد: با مشارکت دهیاری روستا عملیات اجرای طرح هادی روستای ویست در قالب آسفالت معابر به متراژ ۱۱ هزار متر مربع و با صرف هزینه چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال انجام شد، همچنین طرح هادی روستای حسن آباد با مشارکت شورای بخش مرکزی شامل آسفالت معابر به متراژ چهار هزار متر مربع و سنگ کاری، جدول گذاری و سنگ فرش با اعتبار یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار افزود: با مشارکت دهیاری روستای حاجی آباد طرح هادی این روستا در قالب آسفالت معابر به متراژ چهار هزار و ۵۰۰  متر مربع و با صرف اعتبار یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و طرح هادی روستای حاج بلاغ با مشارکت شورای بخش مرکزی در قالب عملیات آسفالت معابر به متراژ چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با صرف اعتبار یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال انجام شد.

ابراهیمی ادامه داد: سال گذشته طرح هادی روستای دوشخراط با کمک دهیاری آن در قالب آسفالت معابر به متراژ ۳۵ هزار متر مربع با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و همچنین در روستای لایجند به صورت احداث جدول سنگی به متراژ سه هزار متر طول با صرف اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و سنگ فرش به طول یک هزار متر مربع با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال و جداره سازی به متراژ ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستای تیدجان خوانسار در قالب عملیات کانال سنگی به طول ۲۵۰ متر و حجم یک هزار متر مکعب سنگ کاری به مبلغ  پنج میلیارد ریال انجام شده است، گفت: در حوزه مسکن روستایی تسهیلات روستایی شامل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی پرداخت شد.

کد خبر 418063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.