توزیع ۴۵۰۰ بسته بهداشتی در منطقه چهار

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: برای مقابله با ویروس کرونا تعداد چهار هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی سلامت به در منازل شهروندان در محله‌های کردآباد، کلمان، کلمه‌خواران، زوان، پینارت، گلها، شهرک زاینده رود، مفتح، بزرگمهر، شهرستان، امامیه، رکن الدوله توزیع شده است.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: ضدعفونی کردن کلیه اماکن عمومی شامل محوطه ورودی بانک‌ها، دستگاه‌های ATM، سرویس‌های بهداشتی، ورودی ادارات و شورای اسلامی شهر، فرمانداری، جایگاه های CNG و پمپ بنزین درب منازل و پیاده روها و المان‌های شهری، ترمینال جی، معاینه فنی خیابان همدانیان، محوطه بازار کوثر به صورت مستمر از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی افزود: در ایام نوروز سایت‌بازی کودکان و وسایل حرکت درمانی پارک های سطح منطقه همچنین ورودی پارکینگ‌های عمومی منطقه به روی شهروندان بسته شد و از ورود شهروندان به داخل پارک‌ها و بوستانهای محلی با استقرار اکیپ‌های کنترل و نظارت و پرسنل فضای سبز جلوگیری به عمل آمد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان از تعطیلی کامل باغ غدیر و استقرار پرسنل کنترل نظارت در آن طی ایام نوروز خبرداد و تصریح کرد: تمام آبنماهای سطح منطقه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه خاموش و ورودی‌های معابر پارک‌ها با نیوجرسی و نوار خطر به صورت مستمر مسدود شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز نصب بنر و سیلک «ورود به بوستانها و پارک های محلی ممنوع» به تعداد ۱۰۰ عدد در سطح منطقه توزیع شد، گفت: استفاده از سمپاش‌های کولی و اجاره جدول شوی و سمپاش جهت مبارزه با ویروس کرونا و محلول پاشی، کاهش روشنایی پارک‌ها و خاموش کردن کلیه پروژکتورها، ریسه‌ها، نورپردازی‌ پل‌ها و معابر، المان‌ها و اماکن تاریخی در سطح منطقه، ارایه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به کلیه پرسنل بخصوص پرسنل کارگری شرکتهای فضای سبز، خدمات و نت از دیگر اقدامات انجام شده است.

اخوان از توزیع ۴۵۰۰ بسته بهداشتی سلامت درب منازل در محله های کردآباد، کلمان، کلمه خواران، زوان، پینارت، گل‌ها، شهرک زاینده رود، مفتح، بزرگمهر، شهرستان، امامیه، رکن الدوله برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: ضدعفونی به صورت مستمر خودروهای حمل زباله و ضایعات، خودروهای کنترل و نظارت در حال انجام است.

وی ادامه داد: ایجاد ایستگاه مردمی و تجهیز آن در میدان بزرگمهر با کمک نیروهای بسیج مردمی جهت محلول پاشی خودروها و تاکسی ها و در اختیار قرار دادن سم پاش و مخزن و مواد ضدعفونی کننده توسط منطقه چهار انجام شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: با استفاده از ظرفیت NGO ها و سمن‌های مردم نهاد کردآباد و دراختیار قراردادن محلول های ضدعفونی کننده، محلول پاشی کل محله کردآباد توسط نیروهای مردمی صورت گرفت.

وی از ایجاد میز خدمت در ورودی خدمات شهری و جلوگیری از مراجعه حضوری شهروندان تا حد امکان خبر داد و تصریح کرد: عدم جمع آوری بازیافت و تفکیک آن و تعطیلی ایستگاه های جمع آوری بازیافت، توزیع پلاستیکهای دفع ضایعات مربوط به بیماری کرونا مثل دستکش، ماسک به صورت روزانه بعد از ظهر ها در میادین بزرگمهر و هشت بهشت به خودروها، استقرار کانکس و تجهیز آن جهت استقرار نیروهای انتظامی برای کنترل ورود به شهر در میدان شهدای هسته‌ای و قراردادن نیوجرسی های موردنیاز در محل و همکاری با سازمان آرامستان باغ رضوان جهت تعطیلی آن آرامستان توسط نیروهای کنترل نظارت منطقه از دیگر اقدامات انجام شده توسط منطقه چهار است.

اخوان با بیان اینکه شست و شوی مرتب سکوی زباله منطقه چهار و ضدعفونی کردن آنها در دستور کار است، گفت: ارایه مواد ضدعفونی به چند مسجد منطقه از جمله حسینیه کردآباد که در حال تولید مواد بهداشتی بودند و توزیع بروشور نحوه مبارزه با ویروس کرونا توسط عوامل فضای سبز و خدمات منطقه در ورودی پارک‌ها و میادین انجام شده است.

وی خبر از تجهیز ورزشگاه کردآباد شامل ۱۴ حمام و ۱۴ سرویس بهداشتی و ضدعفونی کردن کل ورزشگاه جهت شرایط آماده باش داد و افزود: اکیپ پیشگیری و تذکرات به تعداد ۱۱ نفر و ۴۷۰ ساعت کاری در واحد کنترل نظارت تشکیل شد تا شیوع کرونا به حداقل برسد.

کد خبر 418060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.