از برگزاری جشنواره «پنجره‌های رو به امید» تا محله های عمودی

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه برنامه‌های شاد و نشاط آور به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در محله های عمودی این منطقه جشنواره «پنجره‌های رو به امید» برای نشاط خانواده‌ها برگزار می‌شود.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر ساله به مناسبت میلاد حضرت امام زمان (عج) شهر غرق در شادی شور بود و شهروندان با حضور در جشن ها و جشنواره‌ها این عید خجسته را به همراه خانواده‌های خود با شادی می‌گذراندند، اما امسال به دلیل شرایط ویژه و مقابله با کرونا این امکان وجود ندارد، از این رو مدیریت شهری تصمیم گرفت شادی را به گونه‌ای دیگر به خانواده ها هدیه کند تا ضمن رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا، میزان شادابی و نشاط اجتماعی افزایش یابد، چرا که این روزها به دلیل در خانه ماندن شهروندان و کاهش تفریحات و سرگرمی بیش از همیشه به آن نیاز داریم.

 وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه پنجره های رو به امید در شش نقطه از محلات عمودی منطقه شش، اظهار کرد: وقتی خانواده ها به دلیل مقابله با کرونا امکان حضور در شهر و اماکن عمومی تفریحی را ندارند، به حیاط مجتمع‌های مسکونی پر جمعیت که دارای بالکن و پنجره هستند می رویم و شهروندان می توانند از بالکن ها و پنجره های خود برنامه های شاد تدارک دیده شده شامل اجرای گروهای موسیقی، استندآپ کمدی و ... را تماشا کنند و نشاط و شادابی را همراه با امید به خانه هایشان ببرند.

برکت با بیان اینکه برنامه نورافشانی بزرگ میلاد حضرت مهدی موعود (عج) شب گذشته در میدان آزادی اصفهان برگزار شد، گفت: ساعت ۲۱ روز چهارشنبه مورخ ۲۰ فروردین ۹۹ در میدان آزادی (دروازه شیراز) منطقه شش یکی از بی‌نظیرترین نورافشانی‌ها را برای مردم اجرا کرد.

وی ادامه داد: امروز _پنجشنبه مورخ ۲۱ فروردین ۹۹ _پنج ویژه برنامه در محله های عمودی کوی زیتون جنب ترمینال صفه، مجتمع شهید کشوری خیابان گلستان چهار مجموعه ساختمان های یاس، مجتمع شهید کشوری انتهای خیابان گلستان چهار مجموعه ساختمان های فولاد هر سه برنامه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و در محله های عمودی مجتمع شهید کشوری خیابان بوستان انتهای بوستان سه مجتمع های مسکونی لادن، مجتمع شهید کشوری خیابان بوستان انتهای بوستان سه مجتمع های مسکونی نیلوفر هشت از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم پنجره‌های خانه‌های مردم را رو به امید باز کنیم و بخشی از شادابی و نشاط اجتماعی مورد نیاز جامعه را به شهروندان هدیه کنیم.

ایجاد شادی در منازل مردم

«محمد کیهانی» مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: شب گذشته همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت حجت ابن الحسن العسگری (عج)، آسمان شش نقطه از این منطقه همزمان با مناطق ۱۵گانه شهر، نورافشانی شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن نیمه‌ شعبان سالروز ولادت با سعادت قائم آل محمد (عج)، اظهار کرد: به دستور شهردار اصفهان، ویژه‌برنامه نورافشانی آسمان شهر اصفهان با عنوان «ماه روشن ماه امید» چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۲۱ در مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان به‌منظور ایجاد نشاط و شادی شهروندان انجام شد تا شهروندان با حفظ پویش "در خانه می‌مانیم" علاوه بر شکستن زنجیره کرونا، آسمان شهر را در شب نیمه شعبان از منازل خود نورانی ببینند.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: این مراسم همزمان با میلاد باسعادت ححضرت امام زمان (عج) ساعت ۲۱ چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه در ساختمان مرکزی منطقه هشت شهرداری، فرهنگسرای ملک‌الشعرای بهار (پل رباط، انتهای پارک چشمه کاوه، خیابان بهار)، فرهنگسرای مهر (ابتدای خیابان امام خمینی (ره)، محله فردوان)، فرهنگسرای صدرا (خیابان بهارستان غربی، محله بهرام‌آباد)، فرهنگسرای سلام (خیابان شهیدان کاظمی، محله کوجان)، فرهنگسرای بانوان فروغی (خیابان فروغی خیابان شهید علاقه‌مندان، محله فروغی) برگزار شد و شهروندان از طریق بام‌ها، بالکن‌ها و پنجره‌های منازل خود آسمان را نورانی دیدند.

وی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان که در اولویت تمامی برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، جشن اعیاد شعبانیه برگزار نمی‌شود.

نورافشانی آسمان ۲۵ مسجد در منطقه ۹

«سید عباس روحانی» مدیر منطقه ٩ شهرداری  اصفهان نیز با اشاره به اجرای برنامه نورافشانی به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) در این منطقه، اظهار کرد: این برنامه شب گذشته برای ایجاد نشاط و شادابی شهروندان برگزار شد تا آنها باتوجه به شیوع ویروس کرونا از بالکن و پشت بام خانه ها نظاره‌گر این برنامه بودند.

وی افزود: مراسم نور افشانی به مناسبت نیمه‌شعبان در حب‌الائمه، شهرداری منطقه، کوه آتشگاه و ۲۵ مسجد محله دارای پایگاه بسیج از جمله مساجد الحسین(ع) آزادان، مطهری لادان، تکیه نصرآباد، ابوذر نصرآباد، امام حسین(ع) جروکان، محمدیه و الزهرای جاوان، صاحب الزمان(عج) زهران، جامع ناژوان، امام حسن(ع) میرزاطاهر، نبی میدان بهار، جامع منارجنبان، حبیب منارجنبان، جامع گورتان و سجاد بهارانچی برگزار شد.

کد خبر 418051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.