ارتباط بین آلودگی هوا و مرگ ناشی از کرونا چیست؟

بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد آلودگی هوا با افزایش نرخ مرگ و میر افراد مبتلا به این ویروس‌ ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش ایمنا، محققان دانشگاه هاروارد با مطالعه ارتباط آلودگی هوا و مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در سه هزار شهرستان آمریکا که ۹۸ درصد از جمعیت این کشور را در خود جای داده‌ است، دریافتند آلودگی هوا با افزایش نرخ مرگ و میر اشخاص مبتلا به این ویروس‌ ارتباط مستقیم دارد.

به گفته محققان شیوع کرونا نباید مانع از رعایت قوانین جهانی برای کاهش آلودگی هوا باشد. ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان، واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

بر اساس این تحقیقات حتی افزایش یک واحدی آلودگی ناشی از ذرات معلق هوا در سال‌های قبل از شیوع بیماری، موجب افزایش ۱۵ درصدی میزان مرگ ناشی از کووید ۱۹ می‌شود.

پیش از این مشخص شد که افزایش ناچیز میزان آلودگی ذرات معلق هوا در مدت ۱۵ تا ۲۰ سال، باعث افزایش خطر مرگ در اثر انواع بیماری‌ها و عوامل مختلف می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این خطر در مورد بیماری Covid-۱۹ به میزان ۲۰ برابر بیشتر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 418048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.