آقاپور: دارایی های دولت به بخش خصوصی واگذار شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روز سه شنبه در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد تاکید شد، دارایی های دولت با نظارت کامل به بخش خصوصی واگذار شده و بخش بورس و سرمایه نیز به سرعت فعال شود. 

معصمومه آقاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون کمک های معیشتی دولت در شرایط شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا در جامعه، بازهم معیشت مردم به خطر افتاده است، اما دولت نیز برای ارائه کمک های معیشتی گرفتار کم بود منابع است و نمی تواند مانند کشور های توسعه یافته عمل کند. نمایندگان مجلس تلاش می کنند با اتخاذ تدابیر مناسب، کسب و کار ها بیش از این مختل نشود؛ بنابراین همانطوری که به سلامت مردم توجه می شود، نیاز است اقتصاد کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: روز دو شنبه در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد تاکید شد، دارایی های دولت با نظارت کامل به بخش خصوصی واگذار شده و بخش بورس و سرمایه نیز به سرعت فعال شود. نقدینگی سرگردان جامعه نیز باید به درستی هدایت شود تا بتوانیم چرخ اقتصاد را در شرایط بحرانی شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه هدایت کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقندینگی زیادی در جامعه بخصوص قشر متوسط وجود دارد و نیاز است دولت آن ها را به سمت تولید و سرمایه گذاری در بخش های عمرانی هدایت کند؛ قطعا این کار می‌تواند درمانی برای مشکلات اقتصادی دولت باشد. به وزیر اقتصاد پیشنهاد شد بخش های عمرانی دولت به بخش خصوصی واگذار شود.

آقاپور با اشاره به چاپ پول توسط بانک مرکزی جهت تامین مشکلات اقتصادی دولت گفت: چاپ پول در سال ٩١ تجربه شد و اکنون نباید دوباره به این چاه افتاد؛ زیرا کشور را دچار ابر تورم می کند. در حال حاضر سعی می شود جلوی چاپ اسکناس گرفته شود. سعی کردیم ٢٣٠٠ هزار میلیارد تومان نقندینگی مورد نیاز جامه در شرایط فعلی تامین شود.

کد خبر 418043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.